Sanwil Polska Sp. z o.o., spółka zależna Sanwil Holding S.A., aktywnie dąży do wzmocnienia swojej pozycji na rynku materiałów powlekanych poprzez realizację kilku kluczowych inicjatyw:
1.Przegląd opcji strategicznych: W sierpniu 2023 roku zarząd Sanwil Holding ogłosił rozpoczęcie przeglądu opcji strategicznych dla Sanwil Polska. Celem tego procesu jest zidentyfikowanie najlepszych możliwości realizacji długoterminowej strategii rozwoju spółki. Rozważane są różne scenariusze, w tym sprzedaż udziałów, pozyskanie inwestora zewnętrznego, zawarcie aliansu strategicznego lub inne zmiany w strukturze właścicielskiej. 2.Wzornictwo i innowacje: Sanwil Polska realizuje projekt „Wdrożenie w działalności SANWIL POLSKA rekomendacji Strategii Wzorniczej” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. Celem projektu jest wprowadzenie na rynek innowacyjnych tkanin SANWIL Super Mat o niskim poziomie połysku, co ma wzmocnić konkurencyjność firmy. 3.Ekspansja na rynki zagraniczne: Spółka wdraża model biznesowy internacjonalizacji, mający na celu wprowadzenie produktów Sanwil na nowe rynki zagraniczne. Działania te mają na celu zwiększenie aktywności gospodarczej firmy i wzmocnienie jej pozycji na arenie międzynarodowej. 4.Zrównoważony rozwój: Sanwil Polska angażuje się w projekty związane z gospodarką o obiegu zamkniętym (GOZ). Przykładem jest projekt mający na celu opracowanie modelu biznesowego transformacji w oparciu o założenia GOZ, co ma na celu wdrożenie zmian procesowych i produktowych związanych z wykorzystaniem surowców pochodzenia naturalnego. Dzięki tym inicjatywom, Sanwil Polska dąży do umocnienia swojej pozycji rynkowej, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym, poprzez innowacje produktowe, zrównoważony rozwój oraz strategiczne partnerstwa