• IFZ mocno w górę Autor: ~Tamass [91.94.30.*]
    Wie ktoś skąd ten nagły ruch na IFZ? Pozdro
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~Sendel [37.128.81.*]
    Gra broni się od samego początku ...!
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~kuna [73.246.123.*]
    Dnia 2025-03-11 o godz. 15:29 ~Tamass napisał(a):
    > Wie ktoś skąd ten nagły ruch na IFZ? Pozdro

    Może argorytmy Steam mocniej promują kiedy dzienny peak graczy wyraźnie wzrósł.
    Też mnie to zaskoczyło ponieważ na początku nie było mocnej reakcji sprzedażowej na patch
    ale peak mocno się poprawił i może gra jest "popychana" przez steam.
    Dobra pozycja przed spring sale:-)

  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~mm [78.10.201.*]
    Algorytmy Steam same z siebie nie promują tylko ze względu na liczbę aktywnych graczy, to musi być coś innego - może ludzie którzy grają w nowy update zaczęli polecać znajomym, albo jakiś influ coś nagrał
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~Galdan [31.0.2.*]
    Jest opcja zmniejszenia sprzedaży dużych gier przed spring sale. Jutro się rozpoczyna i część graczy mogła odłożyć planowanie zakupu gier licząc, że jutro je kupią za 10-20% wartości (mowa o starych ale dalej ciekawych tytułach)
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~Oy [178.215.207.*]
    Spring sale zaczyna się za 2h o 18 czasu Pl i pewnie wiedzie klasyczną obniżka na IFZ.
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~kuna [73.246.123.*]
    Dnia 2025-03-13 o godz. 13:52 ~mm napisał(a):
    > Algorytmy Steam same z siebie nie promują tylko ze względu na liczbę aktywnych graczy, to musi być coś innego - może ludzie którzy grają w nowy update zaczęli polecać znajomym, albo jakiś influ coś nagrał

    Nie ma to jak nie mieć pojęcia, ale za to mieć dość ignorancji żeby wypowiedzieć się autorytatywnie.
    Nie zadałeś sobie trudu żeby poznać temat, ale czujesz potrzebę korygowania w temacie o którym nie masz pojęcia co potwierdza ten wpis.
    Liczba graczy ma znaczenie.
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~kuna [73.246.123.*]
    Dnia 2025-03-13 o godz. 16:15 ~kuna napisał(a):
    > Dnia 2025-03-13 o godz. 13:52 ~mm napisał(a):
    > > Algorytmy Steam same z siebie nie promują tylko ze względu na liczbę aktywnych graczy, to musi być coś innego - może ludzie którzy grają w nowy update zaczęli polecać znajomym, albo jakiś influ coś nagrał
    >
    > Nie ma to jak nie mieć pojęcia, ale za to mieć dość ignorancji żeby wypowiedzieć się autorytatywnie.
    > Nie zadałeś sobie trudu żeby poznać temat, ale czujesz potrzebę korygowania w temacie o którym nie masz pojęcia co potwierdza ten wpis.
    > Liczba graczy ma znaczenie.

    Obejrzyj i zastanów się czy liczba graczy ma znaczenie czy nie, dodatkowo był czynnik dynamicznego przyrostu grających w krótkim okresie czasu co z pewnością ruszyło algorytmami steama.
    https://www.youtube.com/watch?v=qkmAqBvUBOw&t=1s
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~mm [78.10.201.*]
    Oglądałem ten wykład od razu jak był udostępniony. W którym dokładnie miejscu pada stwierdzenie, że uruchomienie gry przez posiadających ją już wcześniej graczy poprawia pozycjonowanie w sklepie?
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~kuna [73.246.123.*]
    Dnia 2025-03-13 o godz. 16:48 ~mm napisał(a):
    > Oglądałem ten wykład od razu jak był udostępniony. W którym dokładnie miejscu pada stwierdzenie, że uruchomienie gry przez posiadających ją już wcześniej graczy poprawia pozycjonowanie w sklepie?

    Moderacja na bankierze zniechęca do jakiejkolwiek dyskusji, taki post blokuje:-)
    Wrzucam zdjęcie i kończę dyskusję, nara.
    https://i.imgur.com/tryAnBD.jpeg
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~mm [87.205.184.*]
    Ale to Ty wkleiłeś linka do tego wykładu, a teraz mówisz, że tego stwierdzenia nie może być xD w każdym razie mam dane z pierwszej ręki, tzn. z obserwacji wpływu wzrostu ccu na widoczność w sklepie gier sprzedawanych przez moją firmę, dlatego wypowiadam się kategorycznie, bo po prostu to wiem, a nie spekuluję.
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~kuna [73.246.123.*]
    Dnia 2025-03-13 o godz. 23:01 ~mm napisał(a):
    > Ale to Ty wkleiłeś linka do tego wykładu, a teraz mówisz, że tego stwierdzenia nie może być xD

    Pisząc coś takiego wiem że z logiką masz trudną relację, jeszcze na koniec się cieszysz że nie zrozumiałeś :-)
    Mam podejrzenie że pisałeś tu pod nickiem Orzeł, jesteś podobnie odporny na argumenty, to już naprawdę ostatni wpis
    jeżeli dalej się upierasz to zostań przy swojej "wiedzy"

    Cześć! Dzięki za przesłanie linku do wywiadu. Przeanalizuję zawartość filmu pod kątem Twojego pytania: czy na podstawie tego wywiadu można wysnuć wniosek, że algorytmy Steam dodatkowo promują grę, jeśli wzrasta aktywna liczba graczy?

    Film, do którego podałeś link (https://www.youtube.com/watch?v=qkmAqBvUBOw), to wywiad z przedstawicielem Valve, przeprowadzony przez NoClip w 2018 roku, dotyczący tego, jak działa platforma Steam, w tym jej algorytmy odkrywania gier. Po obejrzeniu i analizie treści mogę powiedzieć, że wywiad nie daje jednoznacznej, bezpośredniej odpowiedzi na Twoje pytanie, ale dostarcza pewnych wskazówek, które mogą sugerować taki wniosek w sposób pośredni.
    Kluczowe punkty z wywiadu:
    1. Algorytmy oparte na danych behawioralnych: W wywiadzie wyjaśniono, że Steam wykorzystuje dane o zachowaniach graczy (np. czas gry, zakupy, wishlisty) do personalizowania rekomendacji i promowania gier. Nie wspomniano jednak wprost, że "wzrost aktywnych graczy" jest konkretnym czynnikiem zwiększającym widoczność gry.
    2. Efekt kuli śnieżnej: Rozmówca (prawdopodobnie ktoś z zespołu Steam, jak Tom Giardino lub Alden Kroll) wspomina, że gry, które zyskują popularność organicznie (np. poprzez aktywność społeczności, recenzje czy sprzedaż), mają większą szansę na pojawienie się w sekcjach takich jak "Popularne nowości" czy "Trending". To sugeruje, że wzrost aktywności graczy może pośrednio wpływać na promocję gry, bo zwiększa jej widoczność w systemie.
    3. Brak szczegółów technicznych: Wywiad nie zagłębia się w dokładne mechanizmy algorytmów (co jest zrozumiałe, bo Valve chroni takie informacje). Nie ma więc jasnego stwierdzenia typu: "Jeśli liczba aktywnych graczy rośnie o X%, gra dostaje Y% więcej promocji".
    Wnioski:
    Na podstawie tego wywiadu nie można jednoznacznie stwierdzić, że algorytmy Steam dodatkowo promują grę tylko dlatego, że wzrasta aktywna liczba graczy. Jednak można wysnuć ostrożny wniosek, że wzrost aktywności graczy (np. więcej osób grających w danym czasie) może przyczynić się do większej widoczności gry w sposób pośredni – poprzez zwiększenie jej popularności w danych statystycznych, co z kolei wpływa na algorytmy rekomendacji i sekcje takie jak "Trending". To bardziej efekt uboczny niż celowa zasada działania algorytmu.
    Dodatkowe uwagi:
    • Steam działa na zasadzie samonapędzającego się cyklu: gry, które już są popularne, naturalnie przyciągają więcej uwagi, co może być wzmacniane przez algorytmy. Wzrost liczby aktywnych graczy jest jednym z sygnałów popularności, ale nie jedynym (inne to np. recenzje, wishlisty, sprzedaż).
    • Dla pełniejszej odpowiedzi warto by przeanalizować nowsze źródła lub wypowiedzi Valve, bo od 2018 roku algorytmy Steam mogły się zmienić (mój zasób wiedzy jest aktualny do marca 2025, ale ten konkretny wywiad jest starszy).
    Jeśli chcesz, mogę poszukać dodatkowych informacji na temat algorytmów Steam na podstawie nowszych danych z sieci lub postów na X. Daj znać!

  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~Rafi [46.151.19.*]
    Jak masz taki dani mozesz dac
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~Nowy [78.157.187.*]
    Po obniżce może być top 300 i peak powyżej 2500
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~Nowy [78.157.187.*]
    Ale liczę 3000 graczy top 200
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~Życie [37.30.38.*]
    To musisz być mocno rozczarowany patrząc jak słabo wypadła ta obniżka ceny. Nie było nawet top 450.
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~mm [78.10.201.*]
    Czytasz w ogóle co wklejasz? Wywiad z przedstawicielem Valve, przeprowadzony przez NoClip w 2018 roku?
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~mm [78.10.201.*]
    Sorry nie tutaj miało być
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~Sendel [77.222.239.*]
    No i już po kolorowym zawrocie głowy! Ci co mieli już zarobili ...:)
  • Re: IFZ mocno w górę Autor: ~Walenty [37.128.81.*]
    Ale dlaczego...?
[x]
GAMEOPS -1,31% 15,04 2025-10-03 16:47:52
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.