• ChatGPT - dane o sprzedaży? Autor: ~McKwacz [213.134.162.*]
    Donkey Kong Country Returns HD, opracowany przez Forever Entertainment, zadebiutował na Nintendo Switch 16 stycznia 2025 roku. Ze względu na krótki czas od premiery, dokładne dane dotyczące liczby sprzedanych egzemplarzy nie są jeszcze dostępne. Warto jednak zauważyć, że oryginalna wersja gry na Wii sprzedała się w ponad 6,53 miliona egzemplarzy na całym świecie, co świadczy o jej dużej popularności.
    ___

    Co dodać, wystarczy zrobić sobie szybki rachunek, załóżmy że gra sprzeda się w 500 000 egz. (gorszy scenariusz) pomnożyć to dajmy przez 30 PLN/egz. i mamy 15 baniek, do tego jeszcze Hotd 2 w tym roku. Ja wchodzę.
  • Re: ChatGPT - dane o sprzedaży? Autor: ~tolek [83.23.183.*]
    po pierwsze to nie ma takiej opcji by mieli 30zl od sztuki. jak przytula 20 to już grubo . Po drugie 0.5mil to juz chyba zaliczyli.
  • Re: ChatGPT - dane o sprzedaży? Autor: ~tolek [83.23.183.*]
    Umowa o współpracy / zlecenie (Work-for-Hire)
    • Zakres prac: Określa szczegółowo, jakie zadania Forever Entertainment ma wykonać (np. remaster grafiki, optymalizacja kodu, przeniesienie gry na nową platformę).
    • Pr
    • awa własności: Wszystkie prawa do gry i jej elementów pozostają własnością Nintendo. Forever Entertainment nie ma prawa do dalszego wykorzystania kodu, grafiki czy innych elementów poza tym, co jest ustalone w umowie.
    • Terminy i budżet: Szczegółowo określone ramy czasowe i budżet na wykonanie projektu.

    2. Umowa licencyjna
    • Jeśli Forever Entertainment miałoby dostęp do kodu źródłowego gry, mogłaby zostać podpisana licencja czasowa lub celowa, na podstawie której Nintendo przekazuje prawa do używania materiałów związanych z grą wyłącznie w kontekście prac nad remasterem.
    • Zasady poufności: Wszystkie informacje dotyczące kodu, mechanik gry, czy technologii Nintendo objęte są ścisłą klauzulą poufności.

    3. Klauzule dotyczące jakości
    • Nintendo mogło wymagać od Forever Entertainment przestrzegania określonych standardów jakości (np. zgodność z wymogami technicznymi Nintendo Switch, kontrola jakości przed wydaniem gry).
    • Możliwe kary za niewywiązanie się z terminów lub standardów.

    4. Wynagrodzenie
    • Stała kwota: Forever Entertainment mogło otrzymać stałe wynagrodzenie za swoje usługi.
    • Bonusy za sukces: Często ustala się premie zależne od wyników sprzedaży remastera, choć w przypadku Nintendo takie bonusy są mniej powszechne.

    5. Klauzula poufności (NDA - Non-Disclosure Agreement)
    • Forever Entertainment jest zobowiązane do zachowania w tajemnicy wszelkich szczegółów współpracy, w tym technologii Nintendo, wewnętrznych procesów, a także samego faktu współpracy (do czasu, gdy Nintendo zezwoli na ogłoszenie publiczne).

    6. Klauzula o braku konkurencji
    • Forever Entertainment mogło się zobowiązać, że przez określony czas nie podejmie się współpracy z konkurencją Nintendo w zakresie podobnych projektów (np. remasterów gier platformowych).

    7. Weryfikacja i testowanie
    • Nintendo mogło wymagać, by finalna wersja gry przeszła ich wewnętrzne procesy weryfikacji (tzw. „Nintendo Lot Check”), zanim zostanie dopuszczona do publikacji.

    8. Klauzule dotyczące promocji i uznania
    • Forever Entertainment mogło negocjować, by w materiałach promocyjnych gry (np. na stronie Nintendo lub w mediach społecznościowych) widniała wzmianka o ich roli w projekcie.

    9. Odpowiedzialność za błędy (Liability)
    • Określa, kto odpowiada za naprawę błędów w remasterze po jego wydaniu (zazwyczaj firma wykonująca pracę, czyli Forever Entertainment).

    Podsumowanie
    Umowa pomiędzy Nintendo a Forever Entertainment prawdopodobnie była bardzo szczegółowa, z dużym naciskiem na ochronę własności intelektualnej Nintendo i zachowanie poufności. Forever Entertainment, choć pełniło ważną rolę w procesie remasteringu, prawdopodobnie działało jako wykonawca i nie posiada praw do wykorzystania gry poza tym projektem.

    Zapis o wynagrodzeniu w formie procentu od sprzedaży (tzw. share lub royalty) w umowie pomiędzy Forever Entertainment a Nintendo jest możliwy, ale zależy od kilku czynników i charakteru współpracy. Oto analiza:

    1. Prawdopodobieństwo share w tej sytuacji
    • Niskie prawdopodobieństwo: Nintendo jako globalny gigant zazwyczaj stosuje model „work-for-hire” (stała opłata za usługę), szczególnie w przypadku zadań o charakterze remasteru.W takich przypadkach wynagrodzenie Forever Entertainment byłoby ustalone jako jednorazowa zapłata lub stałe opłaty związane z etapami projektu.
    • Wyjątek: Jeśli Forever Entertainment miało znaczący wkład twórczy (np. opracowanie nowych mechanik, grafiki, czy dużej części kodu), mogło negocjować udział w dochodach ze sprzedaży jako zachętę do zaangażowania.

    2. Typowe zasady dotyczące share
    • Jeśli Nintendo zgodziłoby się na procent od sprzedaży, warunki mogłyby wyglądać tak:Procent od przychodów netto: Na przykład 5–15% zysków po odjęciu kosztów dystrybucji, marketingu, i innych wydatków.Procent od przychodów brutto: Bardziej korzystne dla Forever Entertainment, ale rzadziej stosowane przez firmy o takiej skali jak Nintendo.
    • Progi sprzedażowe: Procent mógłby rosnąć po przekroczeniu określonego wolumenu sprzedaży (np. 5% do 1 miliona sprzedanych egzemplarzy, 10% powyżej tego progu).

    3. Czy Nintendo stosuje share?
    • Nintendo zwykle nie dzieli się dochodami w przypadku zewnętrznych projektów remasteringowych. Zamiast tego:Płaci jednorazowo za wykonanie pracy.Może zaoferować dodatkowe premie za terminową realizację lub wyjątkowo dobrą sprzedaż produktu.
    • Praktykashare jest częściej stosowana przez mniejsze wydawnictwa lub w przypadku niezależnych projektów, gdzie ryzyko i koszty dzielone są między stronami.

    4. Jakie negocjacje mogły mieć miejsce?
    • Forever Entertainment mogło próbować negocjować procent od sprzedaży, szczególnie jeśli:Wnieśli istotną wartość dodaną do projektu (np. innowacyjne rozwiązania techniczne lub artystyczne).Podjęli na siebie część ryzyka finansowego (np. sfinansowanie części prac lub narzędzi).
    • Alternatywnie, umowa mogła zawierać bonus za sukces (np. dodatkowe wynagrodzenie po osiągnięciu określonego progu sprzedaży).

    Podsumowanie
    Choć Nintendo preferuje stałe wynagrodzenie dla firm zewnętrznych, w umowie z Forever Entertainment istnieje teoretyczna możliwość uwzględnienia procentu od sprzedaży, szczególnie jeśli wkład Forever Entertainment w projekt był kluczowy. Jednak takie rozwiązanie byłoby bardziej wyjątkiem niż regułą, a dominującą formą wynagrodzenia pozostaje stała opłata za wykonanie pracy.

  • Re: ChatGPT - dane o sprzedaży? Autor: ~nienajnowszy [85.11.86.*]
    jeżeli skopiowałeś te treści z chagpt
    to można to spokojnie wyrzucić do kosza

    Chagpt miesza w smieciach, i smieci wyrzuca
    długo jeszcze nie bedzie AI które wypluje coś sensownego
  • Re: ChatGPT - dane o sprzedaży? Autor: ~Amiga [37.47.176.*]
    Tonie zmienia faktu że pierwszy kwartał będzie rekordowy pod względem przychodów dla FE. Ponadto zapisy w umowie są tajemnicą, a to co piszesz niczego nie rozjaśnia . I drugi kwartał zapowiada się bardzo ciekawie dzięki premierze HOTD 2 . Z całą pewnością będzie to rekordowy rok dla FE. Pozdrawiam
  • Re: ChatGPT - dane o sprzedaży? Autor: ~ja [165.225.207.*]
    Skończcie uzywać AI do tworzenia dziwnych wypociń z powietrza , nawet AI nie mając danych nic sensownego nie wypluje :)
[x]
FOREVEREN 2,77% 2,97 2025-09-29 14:50:53
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.