I teraz pytanie czy z softem dla Amazonu wygrali bezpośrednie starcie z ofertą Palantira, bo nie chce mi sie wierzyć ze Amazon też Palantira nie brał pod uwagę.
Zrozumcie,
1. w żadnym zastosowaniu nie jest i nie będzie lepszy od Palantira. To jest jasne dla każdego kto się orientuje jak obecnie wyglądają oba produkty, gdzie funkcjonują, jak wygląda rozwoju.
2. Datawalk zawsze wygra cena. W każdym zastosowaniu będzie tańszy. Przykład, Morgan za około 1 mln USD dla banku. Palantir w ogóle nie zaczyna rozmawiać w takich cenach. Za auto sportowe się płaci.
Dnia 2024-12-27 o godz. 12:49 ~Bylydat napisał(a): > Zrozumcie, > > 1. w żadnym zastosowaniu nie jest i nie będzie lepszy od Palantira. To jest jasne dla każdego kto się orientuje jak obecnie wyglądają oba produkty, gdzie funkcjonują, jak wygląda rozwoju. > > 2. Datawalk zawsze wygra cena. W każdym zastosowaniu będzie tańszy. Przykład, Morgan za około 1 mln USD dla banku. Palantir w ogóle nie zaczyna rozmawiać w takich cenach. Za auto sportowe się płaci.
Ad. 1 Powiedzmy że znam oba rozwiązania i to nie tylko z folderów reklamowych, filmów na youtubie i prezentacji. Powiem krótko: nie podzielam Twojego zdania. Porównujesz grabie i szpadel, a takie porównanie zwyczajnie nie ma sensu. Każde z tych rozwiązań służy czemuś innemu. Palantir jest nastawiony na bardzo duże organizacje lub firmy. DW celuje w innego klienta bo oferuje inny produkt. To że w swoim portfolio ma dużych graczy nie oznacza że oni robią duże wdrożenia w oparciu o tą technologię. Zespoły dla jakich dedykowany jest ten produkt wcale nie muszą być duże u takich klientów.
Ad. 2 DW wygra ceną - tu pełna zgoda. To czysta pragmatyka. Nie ma wielu klientów, którzy wyłożą dziesiątki milionów dolarów na samo narzędzie analityczne. Nie ma wielu nawet na cały projekt w tej skali. Za to jest wielu co wyłożą 10-20 mln PLN czyli około 3-5 mln USD (bez kalkulatora) na całe wdrożenie (oprogramowanie, serwery, macierze, wdrożenie, szkolenia) i to jest target dla DW. Nie oznacza to że nie sięgną po klientów z kategorii premium realizujących projekty z budżetem o jedno zero więcej. Odnosząc to do samochodów DW sprzedaje samochody dostępne dla wielu a Palantir tylko dla wybranych, którym MUSI się to opłacać.