przepraszam ale kliknelo mi sie przez przypadek na wyslij a wiec bede pisal jako w odpowiedzi.
A wiec jestem zarejestrowany na 1/4 etatu a chce otworzyc wlasna dzialalnos. Ile bede musial placic za zus badz inne skladki tego typu (jezeli inne to jakie jeszcze) jezeli otworze te dzialalnosc.
Niestety jestem zielony w tych tematach wiec z gory dziekuje osoba ktore beda chcialy pomoc.
gg 1778475
Nie jest istotne na jaką część etatu jesteś zatrudniony tylko jakie z pracy na etacie otrzymujesz wynagrodzenie brutto.Przecież możesz być zatrudniony na 1/4 etatu po 2 godz.dziennie i zarabiać miesięcznie np.1000 zł brutto.
Jeżeli Twoje wynagrodzenie brutto /niezależnie od wymiaru etatu/ jest niższe niż 849 zł brutto to z działalności gospodarczej niestety wszystkie składki ZUS czyli aktualnie 725 zł.
Jeżeli zarabiasz minimum 849 zł brutto to z działalności gospodarczej tylko składka zdrowotna 154,61 zł.
mam jeszcze takie pytanie:
jezeli bym zarejestrowal dzialalnosc i mial bym roznie z tymi zarobkami czyli w jednym miesiacu mniej a w drogim wiecej (wiekszosc wiecej niz 849zl brutto) to czy w jednym miesiacu placil bym caly zus a w drogim wylko skladke zdrowotna?
Z gory dziekuje za odpowiedz
nie ma różnicy czy prowadzisz małą czy dużą działalność. Jeżeli na 1/2 etatu / też nie ważny wymiar etatu / zarabiasz conajmniej minimum krajowe / na dziś 849,- złotych / to obowiązkowa jest składka zdrowotna a nieobowiązkowe pozostałe składki, jeżeli zarabiasz mniej to obowiązkowe są składki pozostałe poza chorobową / na dzień dzisiejszy wszystkie składki 724,91 zł. bez chorobowej 689,40 zł./
Zus-u nie obchodzi czy zarobiło się na tą składke czy nie. Składka którą podałam jest minimalna, można oczywiście płacić wiekszą jak się chce. Zus to instytucja która skutecznie hamuje powstawanie drobnych firm prywatnych które nie są w stanie zarobić na tak wysokie składki.