Patrząc na postęp prac instalacji automatów PP - wywiązanie się z umowy do końca tego roku jest nierealne. A kary w umowie za nienależyte wykonanie to 30 mln zł.
Postęp prac można śledzić na stronie Poczty, ale część automatów jest instalowana przez Ricoh, więc na Pointpack przypada tylko część.
Cytat z ESPI:
3. Zasady odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy PP, poprzez zmniejszenie maksymalnego progu odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy do kwoty 30.000.000,00 zł, z zastrzeżeniem niektórych okoliczności, w których ograniczenie nie obowiązuje, w tym tych, w których ograniczenie odpowiedzialności jest nieskuteczne prawnie;
To Twój wpis jest raczej manipulacją - polegającą na tym, że nie podajesz żadnych argumentów.
Podałem argumenty obiektywne - fragmenty ESPI o karach w umowie z PP oraz źródła danych o liczbie automatów (PNT + Ricoh). Inne osoby dodały jeszcze 2 cenne informacje:
1. liczbę instalacji PNT można szacować na podstawie przychodów pokazywanych w raportach (dość małe)
2. PNT informował o zamówieniach automatów(lub same komponentów) w Polsce za szacowaną kwotę 20mln zł. Te 20 mln to są koszty do poniesienia z góry. Sporo większe niż kwartalne przychody z automatów. >Emitent zakłada, że w pierwszych 5 miesiącach obowiązywania Umowy może dokonać zamówień komponentów na kwotę ponad 20 mln zł.
Podaj źródło, w którym wskazana jest liczba DOSTARCZONYCH przez PNT automatów. Instalacje mnie nie interesują, są uzależnione od czynników niezależnych od PNT, więc nie mogą być podstawą do oceny realizacji przedmiotu umowy.
Liczba instalacji jest widoczna na stronie Poczty (ale sumarycznie Ricoh + PNT).
Jeśli masz na mysli, że PNT dostarczył jakaś inną liczbę niż zainstalował, no to wtedy te szacunki na podstawie przychodów z segmentu automatów powinny być lepszym źródłem.
A jakie są wartości z tego segmentu no ta każdy przecież widział w ostatnich raportach.
Podałeś argumenty obiektywne :D knf będzie miał robotę jak firma pociągnie cię za działanie na szkodę wizerunku firmy i szkodę akcjonariuszy. Trzeba im podesłać link. Niech odpowiedzą.
No, czyli wprowadziłeś w błąd, bo dane na stronie Poczty (której adresu notabene do tej pory nie podałeś) nie mają znaczenia dla oceny stopnia realizacji kontraktu. Druga kwestia - nieprawdą jest, że kara za nienależyte wykonanie umowy wynosi 30 mln zł. Kolejna manipulacja z twojej strony. Czemu to robisz? Bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem i nie łapiesz podstawowej nomenklatury prawniczej? Nie sądzę. Więc nie bądź bezczelny udając obiektywnego akcjonariusza xD
Ponadto wyciąganie wniosków co do stopnia realizacji kontraktów na podstawie przychodów to także duże nadużycie. Nie znamy szczegółów dotyczących sposobu rozliczeń pomiędzy stronami. Raczej nie jest to tak że PP płaci na bierząco za każdą maszynę z osobna.
procedura placenia wyglada mniej wiecej tak: 1. PNT instaluje 2. PNT zglasza zainstalowane maszyny do odbioru przez PP 3. PP ma X dni na inspekcje odbiorowa, w przeciwiwnym przypadku maszyna jest automatycznie odbierana 4. jest te procedura na poprawki w razie usterek w pkt. 3 5. pod koniec kazdego miesiaca PNT wystawia fakture za wszystkie maszyny odebrane w ciagu tego miesiaca
W zwiazku z tym przychody kwartalne ze sprzedazy maszyn sa najlepszym przyblizeniem liczby instalowanych maszyn w kwartale
Naprawdę myślicie że taką żałosną propagandą skłonicie kogoś do sprzedaży akcji spółki która jest na historycznych minimach i ma coraz to lepsze wyniki z kwartału na kwartał. Zaniżajcie dalej chętnie kupię od Was jeszcze taniej. Mam czas