Warszawa, 11.09.2024 (ISBnews) - Ministerstwo Infrastruktury (MI) przygotowuje projekt nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, który zakłada obniżenie składek ZUS dla przewoźników, wynika z wypowiedzi wiceministra infrastruktury Stanisława Bukowca. Regulacja miałaby wejść w życie w I poł. 2025 r. i oznaczałaby zmniejszenie wpływów do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych z tytułu tych składek o 1,2 mld zł.
"Taki projekt ustawy o transporcie drogowym jest przygotowywany i według oceny skutków regulacji - bo w tym dokumencie, który ma wejść w życie w I połowie 2025 roku, taki mamy plan - szacowane obniżenie składek zusowskich dla przedsiębiorców, dla przewoźników, to jest kwota 1,2 mld zł" - powiedział Bukowiec w Sejmie.
"Więc to będzie realna pomoc dla tych przewoźników, którzy prowadzą w Polsce taką działalność" - dodał.
Poinformował, że projekt zakłada także obniżenie kosztów prowadzonej działalności poprzez skrócenie terminów płatności za usługę transportową, zwiększenie odpowiedzialności spedytorów pośredników przy przewozie towarów oraz solidarną odpowiedzialność innych podmiotów w łańcuchu dostaw za niezapłacone, a wykonane usługi transportowe.
“Otoczenie, w jakim funkcjonuje polski transport drogowy w ostatnich latach jest niezwykle trudne i ztozone. Rosnace koszty prowadzonej dziatalnosci gospodarczej, spadek liczby zlecen transportowych, problem deficytu kierowców czy niewyrównana konkurencja przewożíników z panstw spoza Unii Europejskiej to tylko kilka przyktadów determinantów sytuacji polskich przewozników drogowych. W tej sytuacji coraz czesciej pojawiaja sie postulaty branzy transportu drogowego o pomoc ze strony polskiego rzadu”
- wiceminister Stanistaw Bukowiec na konferencji “Zagrożenia konkurencyjnosci w działalności polskiego transportu drogowego”
Przecież to jawna propozycja okradania kierowców z ich składek społecznych.
Czyli poprawianie sytuacji transportu kosztem przyszłych emerytur kierowców. Naprawdę jest to jedyny sposób podwyższania rentowności działalności gospodarczej kosztem przyszłych świadczeń socjalnych swoich pracowników???
Zresztą na Transpolonii i tak to nie ma żadnego znaczenia ponieważ oni już od bardzo dawna zatrudniają kierowców na umowy B2B - czyli kierowca ma prowadzić własną działalność gospodarczą pomimo, że tak naprawdę jest jej pracownikiem.