Top Woman
Strona główna e-Rozrywka
Gamedust widzi duży potencjał w tworzeniu adaptacji VR istniejących gier
21 marca 2024
Notowana na GPW spółka Gamedust, specjalizująca się w rozrywce VR, podpisała umowy dotyczące adaptacji bestsellera studia DRAGO entertainment w technologii wirtualnej rzeczywistości, którą współfinansuje Meta Platforms (d. Facebook, Oculus VR). To jeden z głównych filarów strategii rozwoju. Wraz z publikacją raportu rocznego 2023 spółka postanowiła również o wyczyszczeniu bilansu.
Ciążyła nam wartość firmy, wynikająca z procesu odwrotnego przejęcia. Dokonaliśmy też odpisów historycznych gier. Odcięliśmy przeszłość grubą kreską, dlatego też opublikowane wyniki roczne nie są porównywalne. Pomimo dekoniunktury na rynku gamingowym i IT, w 2023 roku znacznie zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży gier, patrząc na dynamikę procentową, ale czujemy oczywiście olbrzymi niedosyt co do wartości nominalnych. Jest już dla nas jasne, że pomimo bardzo dobrych recenzji i wysoko ustawionych oczekiwań, nasz flagowy tytuł własny Yupitergrad 2 nie odniósł zakładanego sukcesu. Analizujemy przyczyny, aby wyciągnąć wnioski na przyszłość, w tym dla tworzonej gry pod roboczym tytułem Freedom Pilot. Tym bardziej atrakcyjny jest dla nas obecnie rynek tworzenia adaptacji VR istniejących tytułów, które już odniosły sukces komercyjny i są rozpoznawalne wśród graczy, jak Gas Station Simulator. – wskazuje Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.
Spółka Gamedust sfinalizowała już umowy z Meta Platforms i właścicielem praw do gry Gas Station Simulator (GSS). Zaangażowanie finansowe Meta Platforms w produkcję wersji VR hitu sprzedażowego polskiego studia to jednocześnie potwierdzenie kompetencji VR zespołu Gamedust.
GSS to gra studia DRAGO entertainment, która swoją premierę miała w połowie września 2021 roku na platformie Steam. Od tego czasu w wersji PC, a także na konsolach Xbox, PlayStation i Nintendo gra sprzedała się w nakładzie ponad 1 mln egzemplarzy. Gamedust w ostatnich miesiącach prowadził działania związane z wykonaniem prototypu adaptacji GSS na urządzenia VR, a prace nad prototypem w zakresie określonym umową zostały zakończone, dzięki czemu możliwe stało się przejście do kolejnych faz projektu.