PLK: Plan na 2024 r. – ponad 17 mld zł w przetargach
Wartość wszystkich tegorocznych postępowań ma wynieść ok. 17,5 mld zł. Czas między ogłoszeniem a podpisaniem umowy ma nie przekraczać ośmiu miesięcy.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-plan-na-2024-r--ponad-17-mld-zl-w-przetargach-119061.html Pierwsze umowy już są podpisywane:
PKP PLK podpisały właśnie umowę na modernizację tzw. Towarowej Obwodnicy Poznania. Zadanie, warte około 1,4 mld złotych, ma zostać zrealizowane do końca 2027 roku.
Start budowy jeszcze w 2024 roku
Na przystosowanie towarowej obwodnicy Poznania do przejazdów pociągów pasażerskich PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły ok. 1,4 mld zł (netto) ze środków budżetowych. Inwestycję zrealizuje konsorcjum firm: Zakład Robót Komunikacyjnych DOM (lider),
Alusta (partner) i Intop Warszawa (partner). Rozpoczęcie prac budowlanych będzie możliwe po przygotowaniu szczegółowych projektów wykonawczych, co spodziewane jest w III kw. br., a zakończenie wszystkich prac planowane jest obecnie do końca 2027 r.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jest-umowa-na-modernizacje-towarowej-obwodnicy-poznania-119047.html Nawiasem mówiąc Alusta czasem brała sobie jako podwykonawcę części budowlanej Agnes SA z grupy Compremum .....
Teraz też razem pracują na odcinku linii kolejowej pomiędzy Jarocinem a Koźminem Wlkp. (kontrakt za 44 mln zł) gdzie Agnes robi przystanki/dworce kolejowe, a w tym kontrakcje dworców i przystanków kolejowych mamy sporo.
Dostosowanie towarowej obwodnicy Poznania do ruchu pasażerskiego zawiera w sobie budowę lub modernizacją 8 przystanków kolejowych. Co ciekawe nie każdy z nich ma być wybudowany w tym samym standardzie.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/modernizacja-towarowej-obwodnicy-poznania-mamy-wizualizacje-przystankow-106618.html