Co ciekawe, rakieta wykorzystuje silnik hybrydowy SF1000, który jest niezbędny do korygowania lotu rakiety. Owa jednostka napędowa funkcjonuje w oparciu o ekologiczny materiał pędny (parafina w postaci stałej, podtlenek azotu jako ciekły utleniacz)." https://space24.pl/pojazdy-kosmiczne/systemy-nosne/debiut-polskiej-rakiety-suborbitalnej-perun-wideo?_gl=1%2a1wa2x1u%2a_ga%2aNjI1%2a_ga_V9HJHCHWER%2aMTY4ODA1MDQ0MS41MjkuMS4xNjg4MDU3MDU4LjAuMC4w
Nevertheless, some critical open points on the manufacturing of the paraffin fuel grains still persist, because the paraffin wax exhibits high shrinkage during the solidification phase, leading to the formation of cavities, cracks and internal rips, which may be detrimental to the mechanical properties and the structural integrity of the fuel grain. In this context, this paper deals with a wide calorimetric, thermo-mechanical and physical characterization of the paraffin wax selected to manufacture the hybrid rocket engines (HRE) fuel grain, in order to gain a thorough knowledge of the material necessary to avoid the formation of critical defects. Several manufacturing methods were investigated, and it was found that only laboratory scale processes, based on the use of a heated circular mould-piston apparatus, are able to avoid the formation of critical defects, with the application of both high temperature and pressure.
Podobno mostostal ma kompetencje po budowach typu nitro chem to by się nawet ładnie układało , i teraz się jakoś mówi o partnerstwie pybliczno prywatnym w tym zakresie będzie ta rakieta czy nie bedzie. https://m.bankier.pl/forum/temat/15204339
Wchodzące w skład Grupy WB spółki WB Electronics, Polska Amunicja i AREX podpisały umowę ramową z Łukasiewicz – Instytutem Przemysłu Organicznego. Porozumienie reguluje i opisuje metody współdziałania przy pracach badawczo-rozwojowych, analizach i ekspertyzach oraz wykorzystania potencjału technicznego i organizacyjnego.
Łukasiewicz – Instytut Przemysłu Organicznego (IPO), część Sieci Badawczej Łukasiewicz, realizuje badania, prace badawczo-rozwojowe oraz produkcję małotonażową na potrzeby przemysłu, bezpieczeństwa i obronności państwa. Działalność Instytutu obejmuje m.in. prace związane z wytwarzaniem kruszących materiałów wybuchowych, układów inicjowania i przenoszenia detonacji oraz ładunków stałych paliw rakietowych.
Suborbitalny system nośny Perun ma 11 m długości oraz średnicę 45 cm. Rakieta posiada napęd hybrydowy - silnik rakietowy SF1000 z podtlenkiem azotu i parafiną (paliwo przyjazne dla środowiska). Zgodnie z założeniami system będzie w stanie unieść do 50 kg ładunku na wysokość do 150 km (przy blisko 1 t masy startowej całego układu). Pojedynczy egzemplarz ma umożliwiać przeprowadzenie co najmniej 5 lotów