CDA - RAPORT ROCZNY KOSMOS !!!wzrost ZYSKU o 27% r/r Nasze wzmożone wysiłki znajdują odzwierciedlenie w wynikach finansowych. W 2023 roku spółka CDA S.A. wypracowała przychody na poziomie 84,8 mln zł (wzrost o 19% r/r), zysk operacyjny w kwocie 30,4 mln zł (wzrost o 23% r/r) oraz zysk netto w wysokości 24,8 mln zł (wzrost o 27% r/r). Wreszcie, w ubiegłym roku CDA S.A. po raz kolejny podzieliła się z akcjonariuszami wypracowanym zyskiem wypłacając dywidendę w wysokości 1,55 zł za akcję.
W ubiegłym roku rozwijaliśmy zarówno sekcję CDA Premium jak i CDA Premium Free. Pozyskaliśmy nowe licencje na emisje filmów i seriali oraz partnerów zamieszczających autorskie materiały. Atrakcyjna oferta przyciągnęła nowych subskrybentów i wpłynęła na dalszy wzrost popularności serwisu. Na koniec roku łączna liczba aktywnych subskrypcji CDA Premium i CDA TV wzrosła o niemal 140 tys. r/r i przekroczyła poziom 666 tys. Z kolei liczba filmów i seriali dostępnych w modelu VOD osiągnęła poziom 14,6 tys. Konsekwentnie rozwijaliśmy też CDA TV, w ramach której wprowadziliśmy m.in. usługę typu “catch-up”, umożliwiającą oglądanie większości kanałów telewizyjnych do siedmiu dni wstecz oraz uruchomiliśmy dostęp do nowych kanałów. Nieprzerwanie inwestujemy także w rozwój aplikacji CDA. Ważnym wydarzeniem było zawarcie umowy z Emitel S.A. - wiodącym polskim przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym i operatorem technicznym multipleksów o ogólnopolskim zasięgu. Dzięki zawarciu umowy staliśmy się pierwszą niezależną polską platformą SVOD, do której dostęp mają widzowie naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce - aplikacja CDA Premium dostępna jest w multipleksie ósmym na 86 pozycji. Dostęp do aplikacji możliwy jest z poziomu różnego rodzaju urządzeń mobilnych i telewizorów Smart - LG, Samsung, Panasonic, Toshiba, Hitachi, Hisense, JVC, Sony Bravia, Amazon Fire TV oraz Apple TV. W ubiegłym roku dynamicznie rozwijaliśmy uruchomiony w drugiej połowie 2022 roku sklep internetowy kapitanbomba.pl. Dzięki atrakcyjnej ofercie, wysokiej jakości produktom oraz skutecznej promocji przychody ze sklepu wzrosły blisko trzykrotnie w ujęciu r/r. Podpisaliśmy także aneks do umowy z Emitel S.A. dotyczący obecności sklepu w ramach telewizji naziemnej, co stanowi pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce - w ramach multipleksu dostępna będzie cała oferta sklepu, a dodatkowo możliwe będzie kompletowanie zamówień przez telewizor. Nasze wzmożone wysiłki znajdują odzwierciedlenie w wynikach finansowych. W 2023 roku spółka CDA S.A. wypracowała przychody na poziomie 84,8 mln zł (wzrost o 19% r/r), zysk operacyjny w kwocie 30,4 mln zł (wzrost o 23% r/r) oraz zysk netto w wysokości 24,8 mln zł (wzrost o 27% r/r). Wreszcie, w ubiegłym roku CDA S.A. po raz kolejny podzieliła się z akcjonariuszami wypracowanym zyskiem wypłacając dywidendę w wysokości 1,55 zł za akcję.
spółka niedoceniona, rozwija się jak burza na szalenie ciężkim rynku, tania wskaźnikowo,jak i cała branża medialna (KPL, IMS, ATM też są przecież tanie), a tutaj dochodzi potężna dywidenda (zazdroszczę tym, co kupowali w 2019 po 6 złotych), w tym roku pewnie z 2 zł., to na IKE będzie 8,40 samej dywidendy od 2019!!! idealna spółka typu longterm
Bardzo dobre wyniki. Ćwiekowie kolejny kwartał potwierdzają, że znają się na robocie. Przy takim zysku i założeniu 80% na dywidendę wychodzi 1.96 na akcję :-)
cytat: Emitent, począwszy od połowy 2022 roku rozwija platformę e-commerce, oferując gadżety z uniwersum Kapitana Bomby. W minionym roku sprzedaż w tym kanale odnotowała imponujący wzrost o 282% r/r,' .... Spółka nie wyklucza także uruchomienia kolejnych marek, oferowanych w kanale e-commerce.'
e-commerce to już 7%.
Będę chciał podpytać o wejście w chmurę (taki naturalny krok dla tego typu platform) i przełożenie sztucznej inteligencji na CDA. Powtórzę to co już kiedyś pisalem, że CDA jest jedną niewielu spółek, która zyska na zmianach technologicznych.
Gdybym miał podpowiadać z jakiego sektora w branży e-commerce (w zalożeniu odzież) to według mnie jest przestrzeń w fit&fight Może we współpracy z jakimś klubem? chyba, że mają pomysł w poszerzenia asortymentu w ramach uniwersum albo jedno i drugie?
I ostatnia sprawa ta o której pisałem w poprzednim wątku. Mimo tego, że CDA płaci w Polsce duże podatki, bo pokazuje czyste raporty a do tego jeszcze podatek audiowizualny będę chciał rozpocząć dyskusję nad wypracowaniem długofalowego działania dobroczynnego. Spółka o tej skali powoli w naturalny sposób będzie brać na swoje barki kwestie odpowiedzialności społecznej
W kontekście przejścia na główny rynek to patrząc na strukturę PPK skala CDA powinna być co najmniej taka, żeby wejść co najmniej do swigu80 a najlepiej mwigu40.
Jeżeli te warunki zostaną spełnione to według mnie będzie warto przejść. Dużo do takiego kierunku nie brakuje
Z racji, że e-commerce mocno rośnie (w samym IVQ to już blisko 3 mln!) i będzie potrzebował kapitału to choć CDA generuje na bieżąco gotówkę i tak pewnie będą chcieli sobie zostawić 4-5 mln czyli według mnie na dywidendę pójdzie 80%
Wszelkie znaki wskazują, że dynamika wzrostu CDA jest długofalową tendencją, ale rynek jest cały czas spòźniony.
Bo przy założeniu tylko 10% wzrostu w tym roku będziemy mieli ok. 27.5 mln zysku aa przy 15% 29 mln a wycena 22.6 a przecież jeszcze łącznie ok. 4 zł dywidendy w ciągu nieco ponad 15 miesięcy!
spółka jest dobra do inwestowania i płaci dywidendy to na plus . Myślę że rynek bardziej by ją doceniał na gpw . Tak czy siak wyniki bardzo dobre i tak dalej
2.4 :-) dywidendy w maju. Ćwiekowie jasno komunikują, że warto z nimi długofalowo inwestować.
Dobrze zarządzana spòłka, dynamiczna przy jednoczesnym wspòldzieleniem.się z akcjonariuszami. Przy tym transparentność, czyste wyniki i bardzo dobra komunikacja na WZA.