Na www.gddkia.gov.pl piszą, że ogłosili przetargi wczoraj. Otwarcie kopert kwiecień. W międzyczasie otwarcie kopert na dostosowanie a4 do pobierania opłat. Z październikiem, to trochę pojechałeś po bandzie.
28.3.Warszawa (PAP) - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i
Autostrad ogłosiła w piątek przetarg na projekt i budowę odcinka
autostrady A2 Łódź-Warszawa - poinformował PAP rzecznik GDDKiA,
Andrzej Maciejewski.
"Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy, licząca 91 km, została
podzielona na pięć odcinków. Znacząco zwiększy to konkurencyjność
i możliwe jest uzyskanie niższej ceny. Dodatkowo krótsze odcinki
spowodują skrócenie czasu realizacji. Dla skoordynowania prac dla
wszystkich odcinków wybrany zostanie jedna firma nadzorująca i
projekt, i budowę" - powiedział Maciejewski.
Odcinek Łódź-Warszawa (Stryków-Konotopa) powstanie w systemie
"Projektuj i Buduj". Zakłada on wybranie jednego wykonawcy do
projektu budowlanego i do budowy.
Według GDDKiA pozwala to zaoszczędzić czas na wyłanianie
wykonawcy w odrębnym przetargu, a także eliminuje potencjalne
konflikty podczas budowy między projektantem a wykonawcą.
Jak podała Dyrekcja, podpisanie umów przewidziane jest na
wrzesień 2009 roku. Firmy mają na projekt i budowę 32 miesiące.
GDDKiA zapewnia, że kierowcy będą mogli przejechać tym odcinkiem
na Euro 2012.
Pod koniec lutego resort infrastruktury poinformował, że
niepowodzeniem zakończyły się negocjacje w sprawie budowy odcinka
autostrady A2 Stryków-Konotopa. Informował jednocześnie, że
jeszcze w marcu zostanie ogłoszony kolejny przetarg.
Pierwotnie budowa odcinka miała być prowadzona w systemie
partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Ubiegały się o to dwie
firmy: Autostrada Mazowsze S.A. i Autostrada Południe S.A.
Minister infrastruktury podjął jednak decyzję o budowie 91-
kilometrowego odcinka autostrady A2 Łódź-Warszawa (Stryków-
Konotopa) w systemie "Projektuj i Buduj". Oznacza to, że koszty
finansowania budowy pokryje skarb państwa, a GDDKiA będzie
odpowiedzialna za przeprowadzenie przetargu.
Ministerstwo również zapewniło, że na EURO 2012 kierowcy będą
mogli przejechać między Łodzią a Warszawą autostradą A2.
Obecnie autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Łódź z Nowym
Tomyślem (Wielkopolskie); na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla
jest płatna.(PAP)
do 3.5 powinno dojść tam jest koniec 5 fali zakładając koniec jedynki na dzień 10.12.08,
a jej początek 27.10.08 (jednoczesny koniec fali C), obecnie wygląda że fala 2 została zakończona i rozpoczęta została fala 3 w tym 5 falowym cyklu wzrostowym.