Jeszcze dzisiaj zostanie ogłoszony przetarg na projekt i budowę autostrady z Łodzi do Warszawy - ustalił reporter RMF FM Paweł Świąder. Kilka tygodni temu Generalna Dyrekcja Dróg zerwała negocjacje z dwoma konsorcjami, które miały budować ten prawie stukilometrowy odcinek drogi.
W tej chwili jest ogłaszanych sześć przetargów - pięć na kolejne części trasy i szósty na nadzór nad całą inwestycją. Generalna Dyrekcja zakłada, że umowy zostaną podpisane we wrześniu, a firmy dostaną na zaprojektowanie trasy i budowę 32 miesiące.
Wynika z tego, że budowa trasy skończyłaby się kilkanaście dni przed Euro 2012. Wystarczy więc, że wydłuży się choć jeden z przetargów, a misterny plan drogowców legnie w gruzach.
przed chwilą czytałem .... najpierw trąbile ze 4 firmy dostana kontrakt na cztery odcinki teraz ze jedna w końcu niech sie zdecyduja klamią już na potęge az kląc sie chce...
W polsce nie będzie żadnych autostrad na europejska skalę. Te części co zbudują będą drogie i raczej dla zamożniejszych obcokrajowców. Autostrady wspomagają rozwój kraju a na to się ani Niemcy ani Rosja nie zgodzą. Prosta analiza której nie zrobiłem kupując Stalexport po 7,5
Niedawno na forum STX jakiś "poważny" analityk zauważył że sprzedaż samochodów w Polsce wzrosła . z tego tytułu stalexport będzie miał robotę ..........
czy to info ma podobną treść , czy to jakiś sygnał ?
--------------------------------------------------------------------------------
GDDKiA ogłosiła przetarg na odcinek autostrady A2 Łódź-Warszawa
PAP
Puls Biznesu, pb.pl,27.03.2009 21:32
Czytaj komentarze(0)
Zobacz na forum ({PostCount})
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła w piątek przetarg na projekt i budowę odcinka autostrady A2 Łódź-Warszawa - poinformował PAP rzecznik GDDKiA Andrzej Maciejewski.
"Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy, licząca 91 km, została podzielona na pięć odcinków. Znacząco zwiększy to konkurencyjność i możliwe jest uzyskanie niższej ceny. Dodatkowo krótsze odcinki spowodują skrócenie czasu realizacji. Dla skoordynowania prac dla wszystkich odcinków wybrany zostanie jedna firma nadzorująca i projekt, i budowę" - przekazał Maciejewski.
Odcinek Łódź-Warszawa (Stryków-Konotopa) powstanie w systemie "Projektuj i Buduj". Zakłada on wybranie jednego wykonawcy do projektu budowlanego i do budowy.
Czytaj poniżejReklama:
Według GDDKiA, pozwala to zaoszczędzić czas na wyłanianie wykonawcy w odrębnym przetargu, a także eliminuje potencjalne konflikty podczas budowy między projektantem a wykonawcą.
Jak podała Dyrekcja, podpisanie umów przewidziane jest na wrzesień 2009 roku. Firmy mają na projekt i budowę 32 miesiące.
GDDKiA zapewnia, że kierowcy będą mogli przejechać tym odcinkiem na Euro 2012.
Pod koniec lutego resort infrastruktury poinformował, że niepowodzeniem zakończyły się negocjacje w sprawie budowy odcinka autostrady A2 Stryków-Konotopa. Informował jednocześnie, że jeszcze w marcu zostanie ogłoszony kolejny przetarg.
Pierwotnie budowa odcinka miała być prowadzona w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Ubiegały się o to dwie firmy: Autostrada Mazowsze S.A. i Autostrada Południe S.A.
Minister infrastruktury podjął jednak decyzję o budowie 91- kilometrowego odcinka autostrady A2 Łódź-Warszawa (Stryków- Konotopa) w systemie "Projektuj i Buduj". Oznacza to, że koszty finansowania budowy pokryje skarb państwa, a GDDKiA będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie przetargu.
Ministerstwo również zapewniło, że na EURO 2012 kierowcy będą mogli przejechać między Łodzią a Warszawą autostradą A2.
Obecnie autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Łódź z Nowym Tomyślem (Wielkopolskie); na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla jest płatna.
Dnia 2009-03-27 o godz. 22:47 ~jacek napisał(a):
> no no, będzie sie działo! W Kwietniu też ma byc
> rozstrzygniety przetarg na A4- dostosowanie do opłat.
>>bądz uprzejmy przybliżyć temat--będę wdzięczny !
Dnia 2009-03-27 o godz. 23:45 ~~kewlys napisał(a):
> Dnia 2009-03-27 o godz. 22:47 ~jacek napisał(a):
>
> no no, będzie sie działo! W Kwietniu też ma byc
>
> rozstrzygniety przetarg na A4- dostosowanie do opłat.
> >>bądz uprzejmy przybliżyć temat--będę
> wdzięczny !
XII. ZDARZENIA PO DNIU BILANSOWYM
Dnia 23 lutego 2009 r. Stalexport Autostrada Dolnośląska S.A. otrzymała od Generalnej Dyrekcji Dróg
Krajowych i Autostrad (GDDKiA) informację, Ŝe Konsorcjum Stalexport Autostrada Dolnośląska
S.A./Autostrade per l’Italia S.p.A zostało prekwalifikowane do przetargu na zaprojektowanie i wykonanie
dostosowania Autostrady A4 Wrocław-Katowice na odcinku Wrocław-Sośnica do standardu autostrady
płatnej oraz do poboru opłat. Oprócz ww. konsorcjum warunki udziału w postępowaniu przetargowym
spełniły Konsorcjum Egis Projects S.A./Strabag Sp. z o.o. oraz Konsorcjum Alcatel-Lucent Polska Sp. z o.o.
/Thales Transportation Systems S.A./Budimex-Dromex S.A. Dnia 25 lutego 2009 r. GDDKiA udostępniła
prekwalifikowanym konsorcjom Szczegółowe Istotne Warunki Zamówienia (SIWZ) ustalając ostateczną datę
złożenia ofert na 7 kwietnia 2009 r.