Ci hakerzy są przekupieni by podać takie info bo ktoś chce tanio kupić akcje newagu i przejąć firmę? Np. Stadler lub Siemens? Albo chcą zagraniczne firmy mieć lepszą pozycję w przetargach kolejowych w Polsce jak będzie potrzebny nowy tabor na nowe linie w ramach cpk? Punkt pierwszy to skłócić polskich przewoźników z Newagiem tak by samorządy czy przewoźnicy w przetargu wybierali zagranicznych budowniczych pociągów?
Skoro to pomówienia to wyjaśnijmy to w jakiejś komisji a inżynierowi którzy podpisali się pod tym case study poniosą karę. Szansa na taki rozwój wypadków mniejsza niż 1%. Jestem programista z branży automotive. Wszystko co powiedzieli to prawda. Wszystko trzyma się kupy. Ja im wierzę w 100%.
No raczej jest jak piszesz. Szansa na taki spisek nikła. Ja jestem w branży projektowania wyrobów m.in. z tworzyw sztucznych. Też postarzamy nowe produkty pod kątem wytrzymałości zmęczeniowej ale nie jest to tak precyzyjne jak w tym raporcie że coś ma się spalić po 1mln km lub pociąg nie odpalać w okolicach obcej stacji naprawczej
sam fakt, ze info wyszlo z Onetu jest mocno podejrzane. Nic absolutnie nic co pisza w Onecie nie moze być bezkrytycznie uznane za fakt. a jeśli uda sie udowodnić, ze ci "hakerzy" tak na prawde sami pozmieniali soft to Newag powinien wytoczyc potezny proces sadowy.
Sam team inzynierow z Newaga jednak powinien pomyśleć o Cyber Security oraz szyfrowaniu dostepu do sterowników.
Pracuje w elektronice automotive, szyfrowanie i klucze autoryzacji dostepu to standard w dzisiejszych autach, tak żeby żaden mohamed w stodole nie byl w stanie podmienic softu w sterowniku pojazdu nawet jesli umow go napisać.
Dnia 2023-12-07 o godz. 09:18 ~zeXon napisał(a): > sam fakt, ze info wyszlo z Onetu jest mocno podejrzane. Nic absolutnie nic co pisza w Onecie nie moze być bezkrytycznie uznane za fakt.