Scanway wraz z jakąś niemiecka firma wygrał konkurs dzieki czemu niemiecka agencja kosmiczna za darmo umożliwi im wspólnie wysłanie satelity w kosmos w 2025 roku.
Jeśli tak to oznacza to, że
Scanway ma zrobić za darmo nowy teleskop. W ESPI nie jest napisane że ktoś im za to zapłaci. Czyli zapłacą inwestorzy. W sumie ok, bo to rozszerzenie portfolio spółki. Nigdzie też nie jest napisane że ta firma z Niemiec za coś zapłaci. A tym bardziej za setkę kolejnych satelitów. Jak rozumiem jest to też startup.
Szczerze mówiąc kierunek rozwoju jest dobry, ale ta informacja publiczna jest w zasadzie marketingowa. Bo nie wpływa ona na wygenerowanie przychodu przez spółkę. Może w przyszłości. Trzymam kciuki.
Sprawdziłem też po co agencja niemiecka ten konkurs zorganizowała. Okazuje się że chodzi o to, aby dać możliwość przetestowania nowych rakiet kosmicznych budowanych w Niemczech. Zdaję się że sponsorują w ten sposób pierwszy start.
Tak. Dodatkowo pierwsze wystrzelenia nowych rakiet związane są z dużym ryzykiem. 10% że się uda za pierwszym razem dolecieć. 30% że za drugim. Dlatego rozdają takie gorące miejsca za darmo. Biorą je młode firmy, które nie mają pieniędzy i kupują los na loterii.
To jest info o kierunku rozwoju produktów scanway. Właśnie zakomunikowali, że chcą robić duże teleskopy (to dobrze). Zakomunikowali też że jeśli dobrze pójdzie to przynajmniej część testów ich nowego teleskopu będzie sfinansowana (to też dobrze). Natomiast z info nie wynika sprzedaż. Równie dobrze mogliby podać to na prezentacji inwestorskiej - rozwijamy portfolio produktów.
Ja to widzę tak: mają bezpłatnego slota na wysłanie swojego modułu obserwacyjnego w satelicie demonstracyjnym. Jeśli się uda na maksa wszystko, to mogą sprzedać 200 sztuk tego modułu po 1 mln euro każdy (policzcie sobie). Bezcenne przy tym jest know how itp. Jak to wypali to oj oj ;) Takich konkursów jest wiele i z każdego można coś wyciągnąć na przyszłość i działalność bieżącą również.
Zgoda, że fajnie. Tylko to nie jest temat na informacje poufna na ktora sie rzucaja ludzie. A to zamydlenie 200 milionami jest już super pr-owe. Gdyby podpisali umowę ze spacx na 200 satelitow z dostawą do konkretnego roku to co innego. ESPI chyba nie jest miejscem do szacowania potencjalnego rynku, a do podawania konkretów.