Maersk zlikwiduje łącznie 10 tysięcy miejsc pracy z powodu słabnącego globalnego handlu. W efekcie liczba osób zatrudnionych w duńskiej firmie ma spaść poniżej 100 tysięcy. Akcje jednego z największych na świecie operatorów kontenerowych gwałtownie taniały podczas piątkowych notowań na giełdzie w Kopenhadze.
Zysk operacyjny Maerska w trzecim kwartale spadł do 1,9 miliarda dolarów z 10,9 miliarda rok wcześniej. Przychody skurczyły się o 47 procent, do 12,1 miliarda dolarów. Warto jednak zaznaczyć, że mówimy o spadkach z rekordowo wysokich poziomów zysków takich firm. W czasie lockdownów zarabiały tak dużo, jak jeszcze nigdy dotąd, gdy konsumenci z jednej strony masowo zwiększyli zakupy przez internet, a z drugiej kłopoty z podażą (zbyt mało statków, niedostępne kontenery, zatkane porty) pozwoliły podnosić opłaty za transport towarów drogą morską.
Jeszcze raz: spadek zysku o 87% !
No to krótko wycięte z wyników za III kw.
4.2. Przychody ze sprzedaży usług
W III kwartale 2022 roku ATC Cargo S.A. wypracowała 135 030 736, 38 złotych przychodów, natomiast w III kwartale 2023 roku przychody Spółki wyniosły 78 005 688,51 złotych. Przychody za III kwartał 2023 roku w porównaniu z przychodami za III kwartał 2022 roku spadły zatem o około 42%. Tendencja spadkowa w zakresie osiąganego przez ATC Cargo S.A. przychodu jest skorelowana z trwającym trendem spadkowym stawek frachtowych na rynku.
4.3. Zysk netto
W III kwartale 2023 roku zysk netto wyniósł 1 696 664,20 złotych w porównaniu do 8 517 392,82 złotych w III kwartale 2022 roku.
Na wypracowany zysk netto Spółki w III kwartale 2023 roku wpływ miała przede wszystkim utrzymująca się sytuacja w branży związanej z transportem morskim, tj. dalsze spadki stawek frachtowych oraz utrzymujący się wzrost konkurencji (m.in. cenowej) między podmiotami specjalizującymi się w organizacji przewozów. Spółka jest także, jak informowano we wcześniej publikowanych raportach, w trakcie pracy nad projektami mającymi na celu dywersyfikację źródeł jej przychodów i w związku z tym wzrosły koszty związane z rozwojem tych projektów, m.in. w zakresie zatrudnienia.
a będzie jesZxze gorzej
Nad koleją pracowali już 10 lat temu i... umoczyli. Zabrakło kompetencji. Spółka ATC RAIL zrobiła emisję, były duże plany, własne bocznice, debiut na GPW i d.upa... (likwidacja)