Liczba instalacji gry na wszystkich platformach jest sumowana, co oznacza że od każdej sprzedanej gry będą musieli płacić Unity 20 centów. Przy tak niskich cenach gier cały ich zysk może być zjadany przez Unity Technologies.
Hmm, faktycznie to może być problem. Będą kasować 20 centów za każdym razem gdy gra jest instalowana. Jeżeli ktoś zainstaluje i odinstaluje grę trzy razy to już się robi 60 centów. Zupełnie nieprzewidywalne. Qubic ma mały procent od tych gier, więc te opłaty mogą mu zjeść całe zyski, a w przypadku mocniej przecenionych gier nawet wygenerować stratę w dłuższym okresie.
Od pierwszego stycznia pojawia się zupełnie nieprzewidywalne źródło kosztów, które w dłuższym terminie może zarżnąć cały model biznesu :/
Nie siej zamętu nawet jak to wprowadzą to od pierwszej instalacji tylko a koszty wiadomo na kogo przerzucą. Tak czy siak Unity strzela sobie w stopę, bo gry Qubica nie są jakoś mocno skomplikowane i będą je portowac z czasem przez Unreala a więc docelowo to unity na tym straci.
A to nie jest tak, że to silnik do gier i jeżeli ktoś z niego "korzysta" to jest deweloper, który tworzy grę i to on za to płaci? Qubik raczej jest wydawcą. Deweloper będzie musiał podnieść koszt i pewnie przeniesie część dalej ale chyba nie całość. Podwyżka uderza owszem, ale w cały rynek gier a nie konkretnie w "model biznesu Q."
Jak to szło, opłata za instalacje pobierana dopiero z dochodem rocznym powyżej 200k zielonych gierkę na rok i to od 25? Która gierka qub ma taki przychód ?