Nawet przy obecnym poziomie generowania zysków jest to anomalia rynkowa. Chyba, że czegoś nie wiemy? Raczej jednak nieefektywność rynku ją spowodowała.
Pazerni jesteście, tutaj to co najwyżej kółka zostały do robienia po 10-20%. Po wyborach może coś się zmieni w stylu zarzadzania a na razie to wygląda w ten sposób - port, jako flagowy produkt infrastrukturalny PiS, ma być tani i rentowny żeby można się było pochwalić, więc obciążenia i koszty pójdą na spółki budowlane skarbu państwa.
No i już pojawił się artykuł o potrzebie "inwestycji", żeby uzasadnić kolejne słabsze wyniki w raportach i ukryć że tak naprawdę marże są słabiutkie tych zleceń. Podejrzewam, ze przetargi są tak ustawiane jak emisja akcji na Kernelu - tylko jeden słuszny podmiot ma prawo spełnić wszystkie warunki:)
Sorry ale nie porównuj spółki o zasięgu międzynarodowym, która jest w zasadzie monopolistą na naszym rynku z wyrobnikiem pod jeden projekt infrastrukturalny. Nie ta skala:)
Orlen to monopolista, ktory dodatkowo polowe zysków ma zagranicą. spółek takich jak Torpol jest więcej. Torpol chcąc wygrywać przetargi będzie musiał mocno zchodzić z marży.
Dnia 2023-09-04 o godz. 15:42 ~Dan napisał(a): > Człowieku o czym Ty piszesz, w czerwcu 23 marza była na 15% i nie widać by miała maleć w najbliższych kwartałach.
a syn ek nie sluchał prezesa króty rzekł onego casu że mażże spadnie o 2/3 !?
człowieku ta marża dotyczy kontraktów podposywanych 2-3 lata temu. Na tych podpisywanych w najbliższych latach będzie wynosić może 3-4%. Prezes jakiś czas temu sam mówił, że idą ciężkie czasy. Firmy będą jechać na niskich marżach aby tylko wyrwać jakieś kontrakty i mieć robotę.
Rusza program przejazdów kolejowych do Brukseli a ponieważ będą jeździli najpierw do swoich nowych przyjaciół na Ukrainie więc wznawiają przyjacielską wymianę torów na Ukrainie.