Rynek wciąż jeszcze nie zdyskontował infa, że Chiny się jednak dzieją, wątpliwości było sporo, bo wiadomo jakie ograniczenia tam istnieją. Tu powinno być ATH. Ktoś ten wykorzystuje do zebranie jak najwięcej papieru (przed infem robiąc to na niższych poziomach)
Nie bardzo maja świadomość inwestorzy jak bardzo Chiny mogą wpłynąć na wyniki. Mogą ale nie musza. Jak będzie dobrze szło to ulica będzie musiała kupować powyżej 100 bo wcześniej lepiej poinformowani zbiorą akcje i wywindują kurs. Ulica zobaczy dopiero jakiś wpływ w wynikach 3q czyli jeszcze dużo czasu. Chyba ze firma bedzie przedstawiała jakies infa dotyczące sprzedaży w Chinach ale nie sadze
Wpływ na przychody to max 5%, zobacz przykład Ten Games. W Chinach kupują przez VPN, czyli kto miał kupić to kupił wersję oryginalną a nie okrojoną przez chińską cenzurę. Jedyna nadzieja w CS2 ale to pewnie dopiero w 2024. Reszta projektów leży i kwiczy, niepotrzebna strata pieniędzy. Zamiast żyłować dodatki do CS1 tak jak mówi KK to oni się bawią w wywalanie kasy w błoto. A wzrost kursu na małym wolumenie oznacza dystrybucję. Szkoda bo był potencjał na 70 w tym roku.
TSG miało tylko w 2022 "wpływy z Chin" w wys. 3.9 mln zł Dla nich to było poniżej 1 % przychodów rocznych (ponad 530 mln). BCS w 2022 ok 22,8 mln zł przychodów więc takie same wpływy to trochę więcej niż 5%. Pozostaje też pytanie czy Chińczycy bardziej lubia łowić czy gotować? Zobaczymy.
W firmie to chiny wywołują na razie największy entuzjazm. O porażce TEN wiedzieli nim pojęli ostateczną decyzję o wejście na ten rynek. Mają inne kalkulacje. Oczywiście pożyjemy, zobaczymy
Tak jak pisałem, sprzedaż w Chinach śladowa, kto miał kupić to kupił przez VPN. Insajderzy już wiedzą że premiera bardzo słaba dlatego spadki. Szkoda było czasu i pieniędzy na te Chiny. Ostatnia nadzieja w CS2, ale to pewnie w 2024. W tym roku spadek zysku pewnie o 50%. KK powinien prezesa i tego księgowego na bruk wywalić.
Nie znam się na chińskim rynku vpnów, ale wiem że insajderzy i znajomi królika mają tu dużo więcej niż te 6 tys. wysypanych dziś akcji. Tyle to mogą mieć wystraszeni NiedoMatusze. Gdyby faktycznie insajderzy chcieli sypać, to by zrobili tu raczej podbitkę wykorzystując deficyt danych, żeby niedomateusze grzały się rosnącym kursem i odebrały od nich te akcje w okolicach 60 ziko
2Q’23 dla Big Cheese Studio pomimo kilku wyprzedaży był słabszym okresem r/r pod względem sprzedaży flagowej gry spółki „Cooking Simulator” na platformie Steam. Wprowadzane przez łódzkiego dewelopera regularne akcje promocyjne wraz z uczestnictwem „CS” w usłudze Xbox Game Pass (w 3Q’22) skutkują coraz większym nasyceniem graczy produkcją BCS, co przekłada się na ich słabszy efekt przychodowy. Ponadto w omawianym okresie spółka pokusiła się o głębsze przeceny (59-63%), co skutkowało spadkiem efektywnej ceny. Mając powyższe na uwadze szacujemy, że w 2Q’23 BCS wypracował 4,0 mln PLN przychodów (-30,7% r/r), 1,5 mln PLN EBITDA (-54,0% r/r) oraz 1,1 mln PLN zysku netto (-62,0% r/r).