Dokument informacyjny Pyramid Games: "Zawarcie umowy z podmiotem inwestującym w branży gamingowej na wspófinansowanie produkcji gry na PC pt. Occupy Mars: The Game (...) inwestorowi przysługuje 31% w zyskach z dystrybucji gry"
Mowa jest o zyskach z dystrybucji oraz jedynie o wersji PC (ale nie wiemy, jak wyglądały późniejsze aneksy do tej umowy).
Czyli gdy średnio branżowo twórca dostaje około 50 procent z bazowej ceny, a z uwzględnieniem cen regionalnych około 35-40 procent, to jeszcze z tego co zostało 30 procent weźmie inwestor i 1 procent playway.
Czyli, 30 tysięcy kopii gry przecenione o 15 procent po 25-30zl dla twórcy daje niecały milion "na czysto" w ciągu tygodnia. Dobrze liczę czy coś pomijam? Nie trolluje
Skoro w dokumencie mowa jest o zyskach z dystrybucji, to podział taki jak piszesz będzie miał miejsce dopiero po zwrocie kosztów. Do tego momentu Pyramid uzyskuje ok. 45-50 zł z kopii (CIT nie płaci bo nie zarabia, VAT odzyskuje z urzędu skarbowego). Dopiero po wyjściu z projektem "na zero" dochodzą wymienione koszty. Ale najlepiej poczekać na oficjalne info na ten temat ze spółki, bo zależnie od opcji rozrzut jest tu spory.
Z tego co wcześniej pisali to dostanie inwestor ale z zysków tj. po zwróceniu się kosztów gry. więc teraz pyramid bierze około 70% bo reszta to prowizja stream itp. Jezeli tak jest to trzeba ponad 50 tys sprzedać aby gra się zwróciła w kosztach. Mogę się mylić wiec jezeli ktoś ma bardziej szczegółowe dane to prosimy.