30 zł x 300k = zwrot kosztów. Wszystko powyżej to zysk Pyramid.
400k , czyli 3mln zysk minus podatek =2.8mln zł zysku netto. C/ Z 10 i mamy 28mln market cap.
500k =56mln market cap, 700k = 112mln market cap.
Rachunek wcale nie jest taki prosty. Do momentu zwrotu kosztów Pyramid zatrzymuje cały przychód ze sprzedaży (minus prowizja Steam). Dopiero po pokryciu budżetu (ok. 3 mln zł) będzie musiał: podzielić się z inwestorem + rozliczać się z podatków VAT i CIT. Zwrot nakładów powinien więc w okolicach 50-70 tys. sprzedanych kopii. Dalej z każdego egzemplarza do spółki wpływać będzie "na czysto" ok. 25-30 zł.
Jeśli zwrot kosztów nastąpi przy 50-70 k sprzedanych kopii, to tutaj powinno być już zaraz po weekendzie info o tym. Mniemam, że lekko 200k sprzeda się do końca kwartału a wtedy spółka pokaże ładny zysk w raporcie - 3,5-4 mln.
Dokładna wielkość budżetu nie jest znana. Według wypowiedzi CEO Pyramid z zeszłego roku to ok. 3 mln zł (w tym nakłady na marketing ; kwota nie uwzględnia udziału inwestora zewnętrznego).
Stan zapasów z ostatniego raportu to 5,8 mln zł, ale w tej kwocie mamy też inne projekty. Nie dam też sobie ręki uciąć, że w tej wartości nie ma "zakamuflowanego" udziału od inwestora). JQN - masz jakieś bardziej precyzyjne ustalenia co do budżetu?
Nie mam, ale moim zdaniem w tym są również koszty inwestora, które rozliczą z rmk w momencie rozpoczęcia sprzedaży. Kwoty by się zgadzały. Jak będzie zobaczymy, to tylko moje domniemania.
Dnia 2023-05-07 o godz. 22:53 ~Ojoj napisał(a): > 30 zł x 300k = zwrot kosztów. Wszystko powyżej to zysk Pyramid. > > 400k , czyli 3mln zysk minus podatek =2.8mln zł zysku netto. C/ Z 10 i mamy 28mln market cap. > > 500k =56mln market cap, 700k = 112mln market cap.
BTW @Ojoj Jarek Gadomski na twitterze potwierdził w 100% Twoje wyliczenia co do przychodu z kopii. Dzięki za dzielenie się wiedzą, bo sporo tu naganiaczy.
Dnia 2023-05-10 o godz. 12:40 ~jqn napisał(a): > co do przychodu z kopii na premiere ze znizka, reszta wyliczen w tym watku jest kuriozalna
Moim zdaniem jest prawidłowa. Jarek Gadomski stworzył fajny algorytm i wynika z niego ,że za pierwsze 3 doby tu ze sporym prawdopodobieństwem będzie ok.32 k sprzedanych kopii. Moim zdaniem to byłoby ogromne rozczarowanie jak na grę robioną 6 lat z budżetem circa 5mln a w rzeczywistości pewnie jeszcze więcej.
Jeszcze jedno. Spółka koszty produkcji gier rozlicza przez 5 lat zgodnie ze swoimi zasadami rachunkowości. Tak więc prognozy Pana Gadmkskiego co break even point nie dość że nie są poprawne to jeszcze nic nie mówią o zysku jaki spółka wykaże w tym roku.
Na ale aby to wiedzieć trzeba czytać sprawozdanie finansowe i wiedzieć jakimi zasadami rachunkowości stosuje spółka.
Dnia 2023-05-10 o godz. 12:57 ~Anonimowygość napisał(a): > 30 zł to przychód z gry dla PG. > > 30x300.000 = 9.000.000 zł jeżeli ktoś twierdzi, że gra tyle kosztowała to zwyczajnie się myli. Grubo. Można zerknąć do bilansu. > > Koszt gry to ca. maksymalnie 3,5 mln zł bez udziału inwestora. > > Przy tej cenie wystarczy sprzedaż około 100.000 sztuk by pokryć koszty. >
ale wiesz, że koszty lecą dalej? Zapasy to już 7mln , a udział OM to zdecydowana większość. Do tego dochodzi dalsza praca nad tytułem. Myślę,że uczciwie jest założyć 5-6mln plus 3-4mln , czyli koszt dalszych prac. BEP to 300k sztuk