CHYBA JUŻ NIKT NIE WĄTPI ŻE KRYZYS BYŁ SPOWODOWANY NIERACJONALNYM ROZPASANIEM KONSUMPCYJNYM A WIĘC PRZYSZŁOŚĆ NALEZY DO TYCH KTÓRZY OSZCZĘDZAJĄ NP.ENERGIE.
co zwas za ćwoki perspektywa ze to bedzie na topie to jak 1 do 441 idioći pewno jesteśćie ubrani .a ze teraz nie spada to nie świaczy ze nie będzie spadało wystarczy jak gpw ruszy to wielu chętnych śię znajdzie na wywalanie bo gdzie indziej bedzie zarobek a tu kiszenie ..a co do kolejnictwa to w obecnej sytuacji kto by inwestował w transport jak na świećie spada produkcja więc mniej będzie do oprzewozów towarów ...
infrastruktura kolejowa musi powstawać chocby dlatego by, pobudzić hutnictwo i górnictwo, a więc kontrakty murowane bo producenów na świecie paru ,cykl produkcji długi .
Sygnał do klejnego wzrostu to ogłoszenie nowych kontraktów moim zdaniem
Tutaj nowe kontrakty nic nie daja... Wszystko zalezy od J-jesli on zdecyduje ze ma rosnac to urosnie... A jak juz taka decyzje podejmie to ja pierd......!!!! Bedzie gruuuuuuubo!!!
Rafamet dostarczy maszyny dla koncerny Hyundai za 4,1 mln euro
wnp.pl (Dariusz Ciepiela) - 20-04-2009 11:21
Rafamet bliski finalizacji dostaw dla Hyundai Heavy Industries zamówionych specjalnych frezarek. Łączna wartość kontraktu wynosi 4,17 mln euro.
W zakładach Rafamet w Kuźni Raciborskiej gościli przedstawiciele Hyundai Heavy Industries. Celem wizyty był wstępny odbiór techniczny pierwszej z maszyn. Koreańczycy zapoznali się z funkcjonowaniem specjalistycznej frezarki oraz dokumentacją techniczną.
Zakres prac obejmuje produkcję dwóch specjalistycznych frezarek do obróbki elementów wałów korbowych, wykorzystywanych przy produkcji silników okrętowych. Jak przyznaje Maciej Michalik, wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy Fabryki Obrabiarek Rafamet, to również spore przedsięwzięcie logistyczne. Jednym z elementów maszyn są stalowe tarcze frezów wykonane przez Rafamet o średnicy 5,5 i 6 metrów. Sam transport do klienta będzie stanowić spore wyzwanie. Z Kuźni Raciborskiej maszyny zostaną przewiezione drogą lądową do jednego z polskich portów. Stamtąd popłyną statkiem do klienta.
Dzięki zleceniu dla koncernu koreańskiego, Rafamet liczy na kolejne kontrakty na całym świecie. Stosowana przez firmę metoda frezowania wykorbień, która jest istotą obrabiarek produkowanych m.in. obecnie dla Hyundaia pozwala na wielokrotny wzrost wydajności w porównaniu z tradycyjną technologią tokarską.
- Koreańczycy dowiedzieli się, że zrobiliśmy taką samą maszynę dla innego klienta, który dzięki niej znacznie zwiększył swoją wydajność. Stwierdzili, że też chcą mieć takie narzędzie i to właśnie od nas. Branża stoczniowa jest bardzo specyficzna. Informacje o wszelkiego rodzaju nowościach technologicznych rozchodzą się tu niezmiernie szybko. Jeżeli coś sprawdzi się u jednego klienta, jest też przyjmowane przez kolejnych. Tak też dzieje się w przypadku naszych maszyn - przekonuje prezes Michalik.
Kontrakt z Hyundai Heavy Industries został zawarty w kwietniu 2008 r. Obejmuje budowę dwóch frezarek specjalnych FS 550 N i FS 600 N o łącznej wartości 4,17 mln euro.
- Hyundai zdecydował się zwiększyć moce wytwórcze w zakresie produkcji silników okrętowych. Buduje nowe hale, w których będą zainstalowane m.in. nasze maszyny - dodaje Maciej Michalik.
Fabryka Obrabiarek Rafamet z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych dla kolejnictwa. Wykonuje również urządzenia specjalistyczne dla odbiorców w przemyśle stalowym, czy energetycznym. Wyroby Rafamet wykorzystywane są przede wszystkim w sektorze kolejowym, energetycznym, maszynowym, lotniczym oraz zbrojeniowym. Udział eksportu w sprzedaży wynosi ok. 70-80 proc.
Ludzie odnawialne żródła energi to przyszłość ale trzeba to wykorzystać:
- z tych dwoch firm po przejeciu zrobić producentów częsci elektrowni wiatrowych
- elektrownie atomowe to druga sprawa
- kolej trzecia
- ciecie kosztów czwarta