• [IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie R2022 Autor: ~Relacje_inwestorskie [31.214.145.*]
    Przychody
    W całym 2022 roku Grupa Śnieżka wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 791,7 mln zł, czyli tylko nieznacznie (-0,4%) niższe niż rok wcześniej. To z jednej strony efekt utrzymującego się trendu wyboru produktów premium przez konsumentów, skutecznych działań marketingowo-sprzedażowych i polityki pricingowej, a z drugiej strony – niższego popytu konsumenckiego oraz konsekwencji wojny w Ukrainie.

    Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 1,9% na swoim kluczowym rynku, w Polsce. Jednoczesny spadek przychodów na drugim dla Grupy rynku węgierskim wyniósł 5,4%, był on jednak spowodowany osłabieniem węgierskiego forinta. W walucie lokalnej na Węgrzech odnotowano wzrost przychodów o 5,2%. Na rynku ukraińskim sprzedaż spadła o 15% w związku z działaniami wojennymi. W 2022 roku popyt na produkty Śnieżki w Ukrainie stopniowo się odbudowywał – dobre wyniki sprzedaży dotyczą zwłaszcza zachodnich i centralnych regionów tego kraju, choć sytuacja pozostaje nadal niepewna.

    Zyski
    Niekorzystne uwarunkowania zewnętrze spowodowały wzrost kosztów Grupy, w tym opakowań, szeregu usług oraz surowców. W efekcie zysk na działalności operacyjnej spadł o 8,0% r/r (do 69,4 mln zł) a EBITDA o 4,7% r/r (do 106,2 mln zł). Na zysk netto, który obniżył się o 35,9% (do 41,3 mln zł) dodatkowo negatywnie wpłynął znaczny wzrost kosztów finansowych, związany głównie z wyższym oprocentowaniem kredytów.

    Inwestycje
    Zgodnie z zapowiedziami, po realizacji rekordowego programu inwestycyjnego w latach 2018-2022, Śnieżka obecnie redukuje nakłady inwestycyjne. Łączna wartość wydatków inwestycyjnych zaplanowanych na 2023 rok ma wynieść około 42 mln zł.

    Śnieżka przyjęła strategię zrównoważonego rozwoju
    Śnieżka zaprezentowała plan na rozwój w obszarach ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+koncentruje się na mierzalnych 21 celach strategicznych oraz 71 działaniach na rzecz środowiska, ludzi i biznesu. Jest ona odpowiedzią na rosnącą świadomość i oczekiwania konsumentów oraz partnerów biznesowych.

    Strategia została opracowana dla FFiL Śnieżka SA (spółka dominująca) oraz Śnieżka Trade of Colours Sp. z o.o., które pełnią kluczowe role w obecnym modelu operacyjnym Grupy Śnieżka. Docelowo zostanie nią objęta cała Grupa Kapitałowa Śnieżka, tj. wszystkie spółki w Polsce i za granicą wchodzące w jej skład. 
     
    Z raportem R2022 można zapoznać się m.in. tu:
    https://biznes.pap.pl/espi/pl/reports/view/2,530287 
     

    Zespół Relacji Inwestorskich FFiL Śnieżka SA
     
  • Re: [IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie R2022 Autor: ~Henio [84.17.50.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: [IR] Grupa Śnieżka – podsumowanie R2022 Autor: ~Perspektywy [89.41.26.*]

    Niesamowite wyniki Milisystem, 4 mln zł zysku netto. Jutro będzie ciekawie.
[x]
SNIEZKA 0,00% 83,00 2025-10-03 16:46:33
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.