Ostatnie wzrosty i duże broty świadczą o sporym zainteresowaniu spółką i to raczej nie drobnica, obstawiam kurs w przedziale 110-120 zł / akcję do potwierdzenia nabycia asfaltu Lotos, czyli może do końca 2022 :-)
Prawdopodobne, że do końca stycznia 2023 (nabycie sporego majątku i biznesu Lotosu) kurs dojdzie do 110-120 zł / akcję, obroty i kierunek wskazują, że duzi zainteresiwani są rentowną spółką dywidendową na najbliższe lata - najbliższa w okolicy 10 zł / akcję, pozdrawiam prawdziwych inwestorów :-)
W lutym będzie odcięcie od ropy z Rosji, a Unimot swój terminal ma, więc wysokie marże się utrzymają. Do końca tego roku dojedzie do 160,00PLN. A jak zobaczymy kasę z KPO to aż się boję myśleć jak wysoko to poleci.
KPO to inwestycje w drogi, koleje, generalnie w budownictwo, a te maszyny jeżdżą na ropę. Poza tym, zapotrzebowanie na asfalty wzrośnie. Zresztą, jak jest koniunktura w gospodarce to zapotrzebowanie na paliwa rośnie i to nie ważne po ile będzie ropa na giełdzie.
Kraje OPEC w najbliższym czasie nie planuje zwiększenia wydobycia ropy. Saudi Aramco podało, że jeśli Chiny pozbędą się całkowicie obostrzeń covidowych, to ropy może okresowo brakować. Wniosek może być tylko jeden - dostawcy będą dyktować cenę. Unimot posiadając własny terminal w Danii mam możliwość sprowadzania ropy to lepszych hurtowych cenach niż Ci, którzy odbierają mniejsze dostawy bezpośrednio z polskich portów. Dodatkowa przewaga rynkowa, to własny transport kolejowy. Ale wszyscy to wiedzą, bo niewielu inwestorów chce oddawać akcje po tej cenie. 140PLN to chyba realny zasięg do końca tego kwartału, bo zakładam, że do tego czasu przejmą też terminale od Lotosu.
Szkoda, że miesięcznych wyników już nie publikują, nawet jak jest duża różnica r/r. Trzeba czekać do połowy lutego na wstępne wyniki za Q4. Obstawiam, że to zbieranie pod te wyniki lub wyszła jakaś rekomendacja i dopiero za kilka dni zostanie opublikowana dla wszystkich.