"Ilość pobrań. Warto zwrócić uwagę, że aplikacje przeskakują o kilka pozycji wyżej w rankingu, gdy liczba pobrań przekroczy próg odpowiednio: 5, 10, 50, 100 ,500, 1000, 5 000, 10 000, 50 000 itd."
Chyba nie było ale myślę że ECC ma juz pewne doświadczenia negocjacyjne i nie da się w bambuko robić ... ; )
W ostatnim raportcie jest tylko krótka notka o CMSR:
"Car Mechanic Simulator Racing Prace nad wersją gry 1.0 zostały zakończone. Zespół gier mobilnych, pracuje nad przyszłymi aktualizacjami gry Car Mechanic Simulator Racing oraz nad kolejnym tytułem o tematyce motoryzacyjnej. Obecnie Zarząd prowadzi negocjacje dotyczące budżetu marketingowego z wydawcą gry. Pełny launch gry planowany jest w drugim kwartale 2022 roku. Dokładna data będzie uzależniona od wyników prowadzonych negocjacji oraz złożoności przygotowania odpowiednich kampanii reklamowych"
Nowa gra na horyzoncie ! To też trzeba wziąć pod uwage ; )
Póki co ładnie przyrastają komentarze i nowi gracze. Jak 50k pęknie to gra zrobi się popularna na Google Play ... moim zdaniem wzrosty przyspieszą
"Chyba nikt – oprócz może samych pracowników Google – nie wie do końca, jakie są czynniki wpływające na pozycję aplikacji w sklepie Google Play. Jednakże kilka podstawowych wskaźników ma kluczowy wpływ na ostateczną pozycję w rankingu. Do takich wskaźników można zaliczyć:
Liczbę ocen w sklepie. Google bierze pod uwagę ilość ocen, a nie fakt czy są one w przeważającej mierze pozytywne. Wyobraź sobie aplikację budzącą kontrowersje, którą dużo osób instaluje, ale budzi niesmak… W politykę i czarny PR jednak nie będziemy się dalej zagłębiać.
Średnia ocen aplikacji. W ostatnim czasie można było zauważyć, że Google wprowadziło filtr umożliwiający użytkownikom wyszukiwanie aplikacji o średniej ocen powyżej 4.0. Zależność jednak jest prosta: im większa średnia, tym lepiej.
Ilość pobrań. Warto zwrócić uwagę, że aplikacje przeskakują o kilka pozycji wyżej w rankingu, gdy liczba pobrań przekroczy próg odpowiednio: 5, 10, 50, 100 ,500, 1000, 5 000, 10 000, 50 000 itd.
Wzrost liczby pobrań w przeciągu ostatnich 30 dni. Związane jest to z wydaniem kolejnej wersji aplikacji. Google daje tym samym szansę na poprawę jakości produktu deweloperom.
Liczba deinstalacji. Należy pamiętać, że oprócz liczby pobrań istotne jest liczba osób, które pozostawiają aplikację zainstalowaną na urządzeniach. Im lepsza aplikacja, tym mniej osób rozstaje się z nią.
Niektórzy deweloperzy wskazują jeszcze na znaczenie czasu użytkowania aplikacji, lecz nie jest to czynnik oficjalnie potwierdzony.
Ilość artykułów w mediach internetowych.“Getting people to write about your app improves your search rankings in the Play Store” (Google I/O June 2012), zatem jeśli media piszą o Twojej aplikacji, ma to bezpośredni wpływ na miejsce w rankingu Google Play.