A co im po bazach paliw? mieli z tym problem do tej pory? - no nie. To nie sprawi ze zwiększą sie ich przychody itd bo dzieki temu nie nabyli nowych klientów. Kupować to było trzeba stacje bo ich jest niewiele pod zarządzaniem unimotu a nie bazy paliw bo to niewiele zmienia. Widać że spółdzielnia pompuje kurs :) dzień - dwa ubierania napalonych Januszy i kurs opadnie równie szybko co podskoczył
Dnia 2022-01-12 o godz. 11:34 ~Aleksander napisał(a): > A co im po bazach paliw? mieli z tym problem do tej pory? - no nie. To nie sprawi ze zwiększą sie ich przychody itd bo dzieki temu nie nabyli nowych klientów. Kupować to było trzeba stacje bo ich jest niewiele pod zarządzaniem unimotu a nie bazy paliw bo to niewiele zmienia. Widać że spółdzielnia pompuje kurs :) dzień - dwa ubierania napalonych Januszy i kurs opadnie równie szybko co podskoczył
Problem z czytaniem ze zrozumieniem? W bazach paliwowych będą trzymać również paliwo Orlenu i zapewne nie za darmo. Jakkolwiek, niech każdy wyciągnie z tej informacji ma chce, rynek zweryfikuje., Szkoda trochę że dywidenda za '21 nie koniecznie będzie wypłacona.
Piszesz to tak jakbyś nie wiedział kto to Daniel Obajtek :) Serio myślisz że PKN będzie chciał tam składować swoje paliwa i płacił im za to, kosztem swoich marż i zysków? :) To na bank nie jest ich plan, tak zrobią tylko w ostateczności. A jeżeli chodzi o Unimot to nigdy problem zbyt małych magazynów nie istniał do tej pory więc żeby się nie okazało że to Uniomot jeszcze będzie do tego dokładał
https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-orlen-przejmie-lotos-sa-juz-partnerzy-ktorzy-mu-w-tym-pomoga,nId,5763027 Przeczytaj Aleksandrze ze zrozumieniem.
Dnia 2022-01-12 o godz. 11:39 ~Jan napisał(a): > https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-orlen-przejmie-lotos-sa-juz-partnerzy-ktorzy-mu-w-tym-pomoga,nId,5763027 Przeczytaj Aleksandrze ze zrozumieniem.
cytat z komunikatu: Według wstępnych szacunków Zarządu, popartych analizami wewnętrznymi i zewnętrznymi - wpływ przejmowanych biznesów na EBITDA skonsolidowaną Emitenta po zamknięciu transakcji może sięgać w pierwszych kilku latach ok. 70-100 mln zł EBITDA rocznie.
Z tego wynika, że EBITDA Unimotu wzrośnie pi razy drzwi o 100%. W dodatku nie będzie to korygowane o koszty zapasów obowiązkowych, więc zysk z "nowej" ebitdy będzie stosunkowo wyższy niż ze "starej". Dobrze myślę?
Dalej wierzysz w to co mówią kolesie z Unimotu? :) Zgodnie z tymi zapowiedziami które głoszą od kilku lat to juz dawno kurs spółki powienien byc powyzej 100zł a jest jak widać na wykresie, szczególnie ostatnio. Ile dał Unimot zarobić akcjonariuszom w 2021r. hmm? Jak to ma się na tle innych paliwowych spółek?
Juz Transpolonia to przerabiała z Orlenem przejeła logistyke od Orlenu z kontraktami na 5 lat kontrakty sie po 5 latach skonczyły i trzeba było transport oddac z powrotem bo w nowych kontraktach juz marże wyznaczał ORlen tak zeby sie opłacało zrezygnować i sprzedać Orlen odkupił 17 baz transportowych od Transpolonii w1q 2021 roku wiec na razie nie potrzebuje jak bedzie potrzebował z powrotem to zadba tak o unimot konkurencyjnie że ten mu chęytnie po fuzji odsprzeda