Dobrym punktem odniesienia dla Prisona jest według mnie Barn Finders. Tym bardziej, że wiadomo jak gra się sprzedawała od dnia swojej premiery czyli 15.06.2020 do końca 2020 roku. Dokładnie było to 103700 egzemplarzy (raport roczny Duality). Znana jest także sprzedaż po 72h - 26k oraz miejsca na globalnych bestsellerach. https://gaminganalytics.info/gb_chart/991170 Nie licząć pierwszych 3 dni zrobiłem analizę pozostałych 196 dni sprzedaży BF w 2020 roku, które dały w sumie 77700 sprzedanych egzemplarzy. Tak to wyglądało: 4 dzień BF zajmował miejsca pomiędzy 43 a 89 na globalu; 5 dzień - 89/135; 6 dzień - 89/146; 7 - 133/208; 8 - 148/234; 9 - 92/252 10 - 123/287; 11 - 187/624; 12 - 544/915; 13 - 533/993; 14 - 455/761. W kolejnych dniach/tygodniach/miesiącach do końca roku BF jeszcze tylko przez jeden dzień był w Top 200 (12.09 na 181 miejscu oraz przez 13 dni był w Top 300). Prison miał sprzedaż po 72h - 21,5k. W kolejny dniach tak to wyglądało: 4 dzień zajmował miejsca pomiędzy 62 a 113 na globalu (gorzej od BF); 5 dzień - 64/106 lepiej od BF; 6 dzień - 67/127 lepiej od BF; 7 - 82/141 na +; 8 - 94/197 na +; 9 - 157/232 na -; 10 - 161/326 na -; 11 - 166/336 na +; 12 - 179/308 na +: Dwunastego dnia nastapiło tąpnięcie BF, a Prison jak na razie wciąż się trzyma dość dobrze. Podsumowując w kolejnych 9 dniach po raporcie 72h przez 3 dni Prison sprzedawał się gorzej od BF a przez 6 innych lepiej. Zobaczymy co przyniosą kolejne dni/tygodnie/miesiące. Sprzedaż sumaryczna w okolicach 100k po 6 miesiącach od premiery wydaje się jak najbardziej realna.
Akurat na ten konkretny moment wygląda to nieszczególnie, bo PS jest 2 miejsca za Succubusem 338 vs 336, jednakże najistotniejsze ruchy w górę ta gra notuje od 12-20, więc zobaczymy jak sprzedaż będzie prezentować się w tych godzinach. Jeżeli BKD podążalby ścieżką Succubusa, albo ciut lepszą, to nie licząc pierwszych 3 dni sprzedażowych teoretycznie mógłby osiagnąc od 90-130k w 6 miesiecy. Tak wynika z moich obliczeń ( o ile nie zrobiłem jakiegoś błędu w kalkulacjach)
Jesli prezes nie klamal ( a nie mial powodu ) to mniej wiecej by sie to wszystko zgadzalo i prawda jest, że ze sprzedazy PS oplaca sobie 2-3 tytuły. Wiec ich analizy pokrywaja sie mniej wiecej z Waszymi.
Napracowałeś się, jednak wnioski są niezbyt miarodajne, na jak to nazywasz "tąpnięcie" pozycji BF w tamtym okresie miał przecież wpływ zaczynający się Summer Sale, czyli największa wyprzedaż Steam i masa dużych przecen.
BigBen ma rację. Jeśli porównywać te dwa produkty, to najlepiej wyciągnąć przychód z raportu Duality w raporcie za 3 kwartał 2020, jedynym wydanym tytułem był BF, wykazany przychód to 2,475 miliona przy trochę słabszym dolarze i jednak poprawce na wakacyjne miesiące sprzedaży. Dla Baked można porównać kiedy osiągną zwrot (przychód około 1,6 miliona), a potem ile ukulają po 4,5 miesiąca - na koniec I kwartału.
BF miał też koszt wytworzenia poniżej 0,5 milona.
Obecna kapitalizacja Baked istotnie wyższa od Duality.
Prison: - 13 dzień miejsca - 197/338; - 14 dzień - 158/345. Co to oznacza? Nie licząc pierwszych 3 dni Barn Finders potem był przez 4 dni w Top 100 (Prison przez 5), 5 dni w Top 200 (Prison przez 6), 13 dni w Top 300 (Prison jeszcze nie miał takiego dnia, gdyż zawsze był przynajmniej w Top 200). Zobaczymy jak to będzie dalej ale dużo wskazuje na to, że sprzedaż Prisona w długim terminie będzie lepsza od BF (77,7k w 196 dni). Poza tym warto pamiętać, że obecnie: 1. Na Steamie są zdublowane pozycje wielu gier (nie pamiętam czy tak było w czerwcu 2020 roku, ale raczej nie); 2. Złotówka jest o kilka procent słabsza niż podczas premeiry BF; 3. Graczy na Steamie jest kilka procent więcej niż w czerwcu 2020 roku, czyli realna sprzedaż jest nieco wyższa; 4. BF miał 15 procentową promocję przez 14 dni, a Prison 10 przez 7 dni. Co do kapitalizacji Duality to jest ona obecnie niska gdyż spółka ta: 1. Nie potrafiła do końca wykorzystać potencjału BF (patrz jedyny wydany DLC i jego oceny na poziomie 47 procent); 2. Gra wciąż nie doczekała się portów na konsole, a minęło 1,5 roku; Poza tym Baked ma do zagospodarowania wysoką wishlistę Prisona (która rośnie całkiem dobrze - patrz tag "symulatory" na Steamie ciągle ok. 50 pozycji) i całkiem dobrze potrafi się dogadywać z youtuberami. Spodziewam się także szybszej i lepszej premiery pierwszego DLC oraz portów konsolowych gry. Generalnie Baked trafiło na bardzo mocno obładowany dużymi premierami listopad. Gdyby gra wyszła np. we wrześniu jak GSS jej odbiór byłby dużo lepszy.
Nie dość, że obładowany premierami listopad, to jeszcze premiera była 3 dni po wyprzedaży halloweenowej (co mnie osobiście zdziwiło).
Jednakże obecnie jest tak, że wczoraj znowu PS miał lepsze miejsca na GTS niż Succubus. Zobaczymy jak będzie dziś - poprzeczka nie jest wysoko ustawiona 19.10, w 14 dzień sprzedaży Succubus miał miejsca 310/602 (w 15-ty 321/624)
Przypomnę też, że aby osiągnąć cap MMS , BKD dalej musiałby zdrożeć o prawie 50%.