• Dywidenda Autor: ~Opty [89.64.70.*]
    Czy za przyszłą dywidendę planujecie zakupić więcej akcji Newagu ?
  • Re: Dywidenda Autor: ~Opty [188.146.68.*]
    "W mojej ocenie polski rynek jest za mały na rozwój Newagu, jakiego chciałby zarząd. Trzeba myśleć o przyszłości. Polski Ład i zapotrzebowanie na rynku krajowym powoduje, że portfel zamówień na najbliższy rok jest niezagrożony według informacji od zarządu spółki. Istotna jest perspektywa rozwoju w 2024 roku i dalej" - powiedział Jakubas.

    "Zdolności produkcyjne w zakładzie w Nowym Sączu są obecnie większe niż w rekordowym ubiegłym roku, spółka dużo zainwestowała w robotyzację, kolejne inwestycje są w trakcie. Według deklaracji zarządu, spółka chce zaistnieć na zagranicznych rynkach, gdzie w niektórych przetargach są wymagania dotyczące np. 1 mld euro obrotu rocznie. Żaden z polskich producentów nie ma takiej sprzedaży. Aby spełnić ten warunek konieczne jest zatem występowanie w projektach wspólnie z zagranicznym partnerem" - dodał.

    Główny akcjonariusz poinformował, że Newag od wielu lat współpracuje z Siemensem - obie firmy realizowały dostawy pojazdów metra w Warszawie i Sofii. Jego zdaniem ta dobra współpraca powinna w przyszłości zaowocować kolejnymi wspólnymi realizacjami.

    Newag w zakładzie w Nowym Sączu produkuje elektryczne i spalinowe lokomotywy, pojazdy pasażerskie, tramwaje oraz pojazdy dla metra.

    Jakubas uważa, że Newag mógłby, wspólnie z konkurentem na polskim rynku, czyli bydgoską Pesą, wystartować w przetargu na piętrowe składy wagonowe.

    "W Polsce szykuje się przetarg na dwupoziomowe pociągi. Uważam, że Newag powinien po raz pierwszy w historii, wystartować w nim wspólnie z bydgoską Pesą. Obie firmy świetnie się uzupełniają i razem takie zamówienie są w stanie zrealizować" - powiedział.

    PKP Intercity ogłosiło w lipcu postępowanie dotyczące piętrowych pociągów typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczenie usług utrzymania technicznego lokomotyw.

    Pociągi typu push-pull składają się z lokomotywy i wagonów, przy czym ostatni wagon może pełnić rolę wagonu sterowniczego. W przypadku, gdy pociąg ciągnięty jest przez lokomotywę, sterowanie odbywa się z lokomotywy, a gdy pociąg jest przez lokomotywę pchany, to sterowanie odbywa się z wagonu sterowniczego.

    Harmonogram postępowania zakłada zaproszenie do składania ofert w ostatnim kwartale 2021 roku. Rozstrzygnięcie postępowania wstępnie planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.

    W ubiegłym tygodniu Pesa, PKP Cargo i Grupa Azoty podpisały list intencyjny, aby wspólnie realizować m.in. projekty badawczo-rozwojowe zmierzające do opracowania optymalnych sposobów wykorzystania wodoru do napędów pojazdów szynowych oraz metod transportu wodoru i tankowania pojazdów kolejowych.

    "Spółka przygląda się projektom napędu wodorowego, nie będzie dużego problemu, jeśli wodór będzie miał miejsce w realnym transporcie, żeby w Newagu zrealizować zmianę systemów napędowych na systemy wodorowe" - podkreślił Jakubas.

    Główny akcjonariusz chciałby, aby Newag pozostał spółką dywidendową.

    "Podobnie, jak w poprzednich latach, Newag powinien mieć zdolność, aby wypłacać dywidendę, bo pozwala na to dobra kondycja firmy" - zapowiedział.

    Spółka regularnie dzieli się zyskiem z akcjonariuszami. 29 października wypłaci 1,5 zł dywidendy na akcję, rok wcześniej było to 1 zł.

    Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)
  • Re: Dywidenda Autor: ~ToMike [194.181.129.*]
    Co do dywidendy to możliwe że bedzie zbliżona do tegorocznej pomimo tego że z wiadomych względów zysk będzie nizszy. Ekspansja zagraniczna to nic nowego. No chyba że Pan Jakubas wie juz cos czego my nie wiemy no i pojawi się wkrótce jakiś wspolny kontrakt z Siemensem.
    Wspólny przetarg z pesą to byłaby bomba ;). Tak sie nawet zastanawiam czy nie ma jakiś nacisków politycznych aby te spółki wystartowały razem. pewnie w takim przypadku ze wzgledu na doswiadczenie Newag wziałby część lokomotywową a pesa wagony pietrowe. Dobrze że takie artykuły sie pojawiają bo to zawsze jakoś zwiększa zainteresowanie spółką. A wiadomo jak jest z płynnoscia na GPW poniżej WIG 30 ;)
  • Re: Dywidenda Autor: ~Roch [5.184.239.*]
    Słowa Jakubasa o sojuszu z Pesa się potwierdziły. Może o tym kontrakcie tez sie wkrotce coś potwierdzi
  • Re: Dywidenda Autor: ~Dudu [31.0.58.*]
    Ale sojusz już się potwierdził. Jest przecież komunikat.
    Tylko gdzie oni te piętrusy będą składać?
[x]
NEWAG 0,36% 84,30 2025-10-10 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.