Biorąc pod uwagę wyłącznie skonsolidowane przychody ze sprzedaży kluczowych spółek Grupy OTL, tj.: OTL, OTPG, OTPŚ, CHG, RTC i KB, stanowiących działalność kontynuowaną, to osiągnięta przez nie łączna sprzedaż w I kw. 2021 była wyższa w porównaniu do I kw. 2020 o ponad 30%. Wzrosty sprzedaży kluczowych spółek Grupy OTL były w większości zgodne z oczekiwaniami i założeniami planu finansowego. Wysokie ponadplanowe wzrosty sprzedaży (ponad 50% wzrostu wobec I kw. 2020) osiągnął C.Hartwig Gdynia. Wpłynęły na to wyższe od zakładanych stawki frachtowe, lecz przełożyło się także na ponadplanowe wyniki finansowe tej spółki, wskazał prezes.
Oprócz wysokich wzrostów sprzedaży na działalności spedycyjnej, w I kw. 2021 odnotowano istotne wzrosty kw/kw na przeładunkach większości towarów drobnicowych, a także masowych związanych z przemysłem stalowym jak ruda żelaza i koks. Tendencje spadkowe utrzymują przeładunki węgla.
Patrząc na szał wzrostu kosztów transportu, to aktywa spółki przeznaczone do sprzedaży mogą być teraz łakomym kąskiem. OT czy ATC będą teraz grane. W kolejce Transpolonia.
Pkt 8 strategii: Dążenie do uzyskania zdolności wypłaty rokrocznie stabilnego, min. 5% yield, poziomu dywidendy oraz osiągnięcia kapitalizacji OTL na poziomie 200-250 mln zł najdalej od 2022 r.
wygląda na to, że ruszamy. blokady porozbierane. Cel to powrót do kapitalizacji 200 mln jak to jest w założeniu strategii i o czym mówił niedawno prezes. A że koniunktura w branży cudna, to kiedy jak nie teraz.