Przy zyskach kwartalnych netto w wysokości 1.018.330,00 PLN oraz amortyzacji w kwocie 476.770,00 PLN oznacza to, że roczny wynik w tym wymiarze wyniósłby łącznie 5.980.400 PLN. Przy kapitalizacji na poziomie 36.107.898 PLN daje to realny C/Z na poziomie 6.04. Nie mówimy tutaj o spółce wartościowej typu Huty/Odlewnie a o wzrostowej spółce technologicznej, która może np. raportować wzrost użytkowników/przychodów o 30% r/r.
Paradoks jak przy zakupach akcji Coca-Coli przez Bershire Hathaway, gdzie drobni inwestorzy oraz analitycy mówią "to jest drogo" a Pan Buffett odpowiada im: "nie, to jest tanio".
Nawet gdyby uznać, że spółki zależne są tylko i wyłącznie kosztem i nie wnoszą nic do grupy, ich wyniki netto wraz z amortyzacją zmieniają C/Z z 6,04 na 6,34.
Nieco inny sposób wyceny Spółki opierając się wyłącznie na liczbie abonentów, którzy co miesiąc opłacają abonament:
Porównując chociażby do Canal+: Liczba abonentów Canal+ to 2.374.000 klientów Canal+ jest wyceniany średnio na 3.300.000.000 PLN (Średnia Haitong/Trigon 2020)
Liczba abonentów Legimi to 97.080 klientów (bez klientów korporacyjnych i bibliotecznych) Przy takich proporcjach wycena spółki winna wynosić 134.946.925 PLN co daje wycenę jednej akcji na poziomie 95.30 PLN
Tak, oczywiście wycena ta nie uwzględnia dochodowości spółek z 1 klienta. Ma za zadanie ukazać jak dużą bazą dysponuje spółka, przy wycenie mniejszej niż wiele niezarabiających start-upów.