Santander wykupuje badania piersi. Kurs Brastera w górę

Braster nawiązał współpracę z Santander Consumer Bankiem, w ramach której dostarczy 1500 pakietów badań. Jest to początek zmian modelu biznesowego twórców urządzenia do domowego badania piersi. Jego głównym odbiorcą mają być nie apteki a duże korporacje.

Urządzenie Braster
Urządzenie Braster (materiały dla mediów)

Według danych otrzymanych z wewnętrznych systemów analitycznych, sprzedaż Brastera w IV kwartale 2017 roku wyniosła 34 urządzenia i 1570 pakietów badań. Spółka jednak podkreśla, iż od października 2017 roku zmianie uległ model sprzedażowy. Obecnie zamiast wykupu abonamentów umożliwiono zakup pakietów na określoną liczbę badań (bez urządzenia), a także można nabyć samo urządzenie wraz z 1 badaniem.

Procentowy udział w sprzedaży pakietów badań przedstawia się następująco: 49 proc. sprzedaży stanowił pakiet 6 badań, 26 proc, sprzedaży pakiet 12 badań, 25 proc. sprzedaży pakiet 24 badań.

Od początku wprowadzenia produktu na rynek spółka sprzedała łącznie 2696 urządzeń i 1189 abonamentów oraz 1570 pakietów badań, natomiast z prawa zwrotu skorzystało 10 osób, a apteki łącznie zwróciły 215 urządzeń.

Ponadto Braster poinformował o dużym kontrakcie na dostarczenie usług dla Santander Consumer Banku.

(Bankier.pl)

Informacje te zostały dość pozytywnie odebrane przez inwestorów, a spółka kontynuuje rozpoczęte pod koniec roku wzrosty

Sprzedaż dla dużych korporacji

Braster podkreśla, iż IV kwartał 2017 roku był okresem, w którym oprócz zmiany modelu biznesowego przeprowadzono również dywersyfikację kanałów sprzedażowych. W związku z powyższym dokonano rocznej analizy efektywności kanału aptecznego i podjęto decyzję o jego istotnym ograniczeniu na rzecz bardziej rozwojowych i wydajnych kanałów, takich jak sprzedaż bezpośrednia do firm i dużych korporacji.

„Na bazie zdobytego doświadczenia zdywersyfikujemy kanały dystrybucji poprzez zmniejszenie nacisku na sprzedaż apteczną i skierowanie struktur sprzedażowych bezpośrednio do firm i dużych korporacji, które w ramach CSR będą oferowały system Braster swoim pracownicom. Ponadto w dalszym ciągu kontynuujemy współpracę z jednostkami samorządu terytorialnego. Chcemy coraz mocniej rozwijać kanał sprzedaży B2B, gdyż widzimy jego potencjał oraz dużą efektywność kosztową” – tłumaczy Marcin Halicki, prezes zarządu Braster SA.

W miejsce nieefektywnej, jak się okazało, sprzedaży urządzeń do aptek, już teraz podjęto istotne działania w celu znalezienia potencjalnych partnerów (w szczególności dużych przedsiębiorstw), którzy mogliby nabywać spore pakiety badań. Już jako pierwszy tego sukces można uznać sfinalizowanie umowy na dostarczenie ponad 1500 pakietów badań do Santander Consumer Banku, które zostaną przekazane pracownikom powyższej instytucji w ramach inicjatywy BeHealthy promującej zdrowy i aktywny tryb życia wśród zatrudnionych.

Plany ekspansji zagranicznej

Równolegle spółka prowadzi działania, które zmierzają do wejścia w najbliższym czasie na rynki zagraniczne. W zeszłym miesiącu firma podpisała umowę pilotażową z dystrybutorem z Wielkiej Brytanii. Pilotaż profesjonalny, medyczny i techniczny urządzenia i systemu telemedycznego Braster zostanie przeprowadzony wśród brytyjskich klinik medycznych w pierwszym półroczu 2018 r.

Jak czytamy w komunikacie: „rozmowy w sprawie sprzedaży lub pilotażu systemu Braster toczą się na wielu rynkach na całym świecie. Aktualnie Braster jest w bieżącym kontakcie z potencjalnymi partnerami z ZEA, Chin, Indii, Argentyny, RPA, Iranu, Malezji i Arabii Saudyjskiej. Na rynku japońskim spółka jest na etapie pilotaży. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich trwa rejestracja systemu i zaraz po tym ma ruszyć pilotaż”.

Braster to producent urządzenia o takiej samej nazwie, służącego do samodzielnego badania piersi w celu wczesnego wykrywania patologii, w szczególności raka piersi. Pomimo już ponad 4-letniej historii tej spółki na GPW, nadal jest ona w stosunkowo wczesnej fazie rozwoju. Jak dotąd, Braster jeszcze nigdy nie zakończył kwartału z zyskiem, a jego kapitalizacja wynosi obecnie nieco ponad 50 mln zł.

Adam Hajdamowicz

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Przeczytaj też

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
BRASTER 15,57% 4,75
2018-07-17 17:04:55
WIG 0,49% 56 483,22
2018-07-17 17:05:00
WIG20 0,90% 2 153,21
2018-07-17 17:04:15
WIG30 0,69% 2 480,27
2018-07-17 17:15:00
MWIG40 -0,59% 4 191,77
2018-07-17 17:15:00
DAX 0,80% 12 661,54
2018-07-17 17:35:00
NASDAQ 0,62% 7 853,87
2018-07-17 21:10:00
SP500 0,43% 2 810,41
2018-07-17 21:09:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl