Zimowy rozkład lotów Ryanaira z lotniska Warszawa - Modlin wygląda ubogo w porównaniu do tego wakacyjnego. Przewoźnik obciął aż 20 proc. połączeń. Łącznie zniknie 10 tras, a na 13 kolejnych zmniejszono obsługę. W konsekwencji pracę może stracić około 200 osób. To efekt impasu w negocjacjach kolejnej umowy długoterminowej.


Ryanair zdradzając szczegóły, ujawnia, że chciał podwoić ruch pasażerski w Modlinie, zapewniając tym samym lotnisku swoje wsparcie w dynamicznym rozwoju. Niestety, jak informuje przewoźnik w komunikacie "lotnisko odrzuciło każdą okazję do zawarcia umowy ze szkodą dla lokalnej łączności, miejsc pracy i gospodarki".
Ryanair nadal będzie obsługiwał ponad 290 lotów tygodniowo do i z Modlina. Które więc trasy zetnie?
- Przedłużająca się bezczynność Modlina [powoduje - przypis red.] anulowanie dziesięciu tras, w tym do Belfastu, Bristolu, Kolonii, Kowna, Manchesteru, Pizy i innych, a także zmniejszenie częstotliwości na 13 innych trasach, w tym na siedmiu kluczowych trasach miejskich do Londynu, Sztokholmu, Dublina, Wiednia, Mediolanu, Paryża i Brukseli - wylicza dyrektor generalny Ryanair Eddie Wilson.
Fiasko rozmów z Modlinem oznacza dobre wiadomości dla Chopina w Warszawie, Łodzi i Lublina. Te porty otrzymały więcej tras i lotów na zimę 2023/2024 - w tym nową trasę z Lotniska Chopina do Manchesteru.
- Rozumiemy frustrację pasażerów w Modlinie, którzy niesprawiedliwie ucierpią z powodu ogromnej utraty dostępu do tanich lotów i miejsc docelowych z powodu niezdolności zespołu zarządzającego lotniskiem Modlin do zawarcia długoterminowej umowy o współpracę. Nie możemy zrozumieć, dlaczego zarząd Modlina nie chciał zawrzeć umowy ze swoim największym klientem, która podwoiłaby ruch pasażerski [...] Mamy nadzieję, że zarząd Modlina lub jego udziałowcy przyjdą z pomocą lokalnym konsumentom, aby Ryanair mógł ponownie rozwijać się na lotnisku w Modlinie i oferować pasażerom jeszcze większy wybór i niskie ceny - dodaje dyrektor.