Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Skorzystaj z pomocy eksperta

Dziękujemy!
Zdjęcie Monika Dekrewicz
Monika Dekrewicz
analityk Bankier.pl


Citi Priority to rachunek w Citi Hadlowym, w którym karta bankowa jest bezwarunkowo bezpłatna. Posiadacz konta może również korzystać ze wszystkich bankomatów na świecie bez prowizji za wypłaty oraz zlecać przelewy za darmo. Citi Priority może przypaść do gustu wymagającym klientom, ponieważ konto pozwala na korzystanie z wielu dodatkowych usług.

AKTUALIZACJA 

16 czerwca 2021 r. konto Citi Priority zostało przesunięte do obsługi i nie jest już dostępne w sprzedaży. 


Jak założyć Citi Priority w Citi Handlowym?

Konto osobiste Citi Priority można otworzyć kilkoma sposobami. Do kanałów umożliwiających otwarcie konta należą:

  • wniosek internetowy o Citi Priority, w którym klient jest zobowiązany do podania danych osobowych oraz adresowych, a także informacji o zatrudnieniu. Wniosek internetowy jest również dostępny na portalu Bankier.pl, 
  • infolinia – po wypełnieniu formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej, oddzwoni doradca, który przedstawi ofertę i pomoże dopełnić wszystkich formalności, 
  • placówka Citi Handlowego.

Bank prowadzi konto na podstawie umowy indywidualnej lub wspólnej. Klient może posiadać konto z maksymalnie trzema współposiadaczami. Citi Priority nie jest kontem przeznaczonym dla osoby małoletniej, jednak może być ona stroną umowy wspólnej.

W ramach umowy o konto osobiste Citi Priority, klient może otworzyć subkonto walutowe lub konto oszczędnościowe.

Konto Citi Priority – podstawowe opłaty

Citi Priority to rachunek, w którym można znaleźć bezwarunkowo darmową kartę debetową oraz przelewy internetowe za 0 zł. Co więcej, bank umożliwia dokonywanie bezpłatnych wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce.  

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Citi Priority w Citi Handlowym – podstawowe opłaty

Czynność

Opłata podstawowa/m-c

Warunek obniżenia opłaty

Obniżona opłata/m-c

Obsługa konta

49 zł 

Spełnienie jednego z poniższych warunków w danym miesiącu:

- posiadanie średniego salda na wszystkich rachunkach w wysokości min. 30 000 zł i dokonanie w danym miesiącu płatności kartą na kwotę lączną min. 500 zł

- dokonanie wpływu na konto w wysokości min. 5 000 zł i dokonanie w danym miesiącu płatności kartą na kwotę lączną min. 500 zł

0 zł

Użytkowanie karty*

0 zł

-

nie dotyczy

Przelewy internetowe

0 zł

-

nie dotyczy

Bankomaty krajowe

0 zł

-

nie dotyczy

*Dotyczy podstawowej karty do konta.

Źródło: Opracowanie własne Bankier.pl

Bank pobiera opłatę za prowadzenie konta, jednak możliwe jest jej uniknięcie po spełnieniu dodatkowych warunków. Dla klientów, którzy je zrealizują, Citi Priority stanie się darmowym rachunkiem bankowym.

Karta debetowa w koncie Citi Priority

Klienci Citi Handlowego mogą złożyć wniosek o wydanie karty debetowej Citicard, dzięki której będą mogli dokonywać wypłat środków z bankomatów czy płacić bez użycia gotówki.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Citi Priority w Citi Handlowym – dostępne karty debetowe

Karta

Opłata

Szczegółowe informacje o karcie

Za wydanie

Za obsługę/m-c

MasterCard

0 zł

0 zł

Karta plastikowa. Pozwala na:

transakcje stykowe,

transakcje zbliżeniowe,

transakcje internetowe zabezpieczone kodami 3D-Secure,

wypłatę środków w bankomatach krajowych oraz zagranicznych,

transakcje typu cashback.

Google Pay

0 zł

0 zł

Aplikacja zapisuje dane posiadanej karty debetowej lub kredytowej. Pozwala na realizację płatności zbliżeniowych telefonem oraz zakupy w aplikacjach mobilnych.

Apple Pay

0 zł

0 zł

Źródło: Opracowanie własne Bankier.pl

Karta plastikowa MasterCard posiada również inne funkcje. Posiadacze subkonta walutowego w EUR lub USD mogą nią dokonywać wpłat oraz wypłat w danej walucie w bankomatach Citi Handlowego, który je obsługuje.

Istnieje również możliwość realizowania płatności za pomocą smartfona. Jest to opcja skierowana do korzystających z systemu Android i iOS. 

Citi Priority w Citi Handlowym – wypłata środków z konta

Kapitał zgromadzony na koncie można wypłacić nie tylko za pomocą bankomatu. Klienci mogą korzystać również z innych metod, do których należą:

  • bezpłatna wypłata w sklepie (cashback) za pomocą usługi „Płać kartą i wypłacaj”,
  • bezpłatna wypłata w oddziale Citi Handlowego.

Wydaną kartą MasterCard można również dokonywać wypłat poza granicami Polski. Do dyspozycji klienta pozostają:

  • bezpłatne wypłaty i w bankomatach Citi,
  • bezpłatne wypłaty w bankomatach innych banków,
  • wypłaty środków w oddziale Citibank w ramach usługi „Awaryjna wypłata – emergency cash” – opłata zależna od cennika Citibank za granicą.

Usługa pozwalająca na podjęcie gotówki w oddziale Citibank poza terytorium Polski jest dostępna wyłącznie w sytuacji, gdy karta debetowa klienta została skradziona lub zagubiona.

Warto wspomnieć, że klienci, którzy posiadają subkonto walutowe, mogą uniknąć kosztów przewalutowania transakcji w sytuacji, kiedy używają karty debetowej. Taka opcja dotyczy płatności lub wypłat dokonywanych w EUR, USD lub GBP.

Citi Priority w Citi Handlowym – pozostałe opłaty

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Citi Priority w Citi Handlowym – pozostałe opłaty

Czynność

Opłata

Internetowy przelew natychmiastowy Express Elixir

10 zł

Zlecenie stałe

  • internetowo –  0 zł,
  • telefonicznie lub w oddziale – 2,50 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Wyciąg elektroniczny

0 zł

Wyciąg papierowy

  • miesięczny - 5 zł*

Wysłanie jednorazowego kodu aktywacyjnego

0 zł

Sprawdzenie salda w bankomacie

  • bankomat własny – 0 zł,
  • bankomat innego banku – 5 zł

*Dotyczy klientów, którzy posiadają dostęp do bankowości elektronicznej banku.

Źródło: Opracowanie własne Bankier.pl

Aplikacja mobilna w Citi Handlowym

Klient banku ma do dyspozycji aplikację na smartfony i tablety Citi Mobile. Do funkcjonalności aplikacji Citi Handlowego należą:

  • sprawdzenie salda posiadanych rachunków, karty kredytowej a także wysokości oszczędności bez konieczności logowania do systemu,
  • podgląd transakcji przeszłych oraz zaplanowanych,
  • zlecanie przelewów własnych, wewnętrznych oraz do odbiorców prowadzących konta w innych bankach,
  • podłączenie posiadanej karty do subkonta walutowego,
  • uruchomienie nowej karty kredytowej,
  • spłata zaciągniętego zadłużenia na karcie kredytowej,
  • rozłożenie zobowiązania na karcie kredytowej na raty,
  • otwieranie oraz likwidacja lokat bankowych,
  • uruchomienie usługi FotoKasa, która pozwoli na szybkie opłacanie rachunków,
  • odszukanie najbliższego oddziału oraz bankomatu Citi Handlowego,
  • sprawdzenie aktualnych kursów walut.

Do aplikacji można się zalogować, korzystając z tego samego loginu i hasła co do tradycyjnego systemu transakcyjnego. Posiadacze telefonów z czytnikiem linii papilarnych mogą weryfikować swoją tożsamość za pomocą odcisku palca.

Citi Priority w Citi Handlowym – usługi dodatkowe

Konto Citi Priority można połączyć z innymi produktami lub usługami banku, dostosowując je do indywidualnych potrzeb: 

  • Lokata terminowa oraz T-Lokata – posiadacze konta Citi Priority mogą otworzyć depozyt z korzystniejszym oprocentowaniem. 
  • Pożyczka gotówkowa na dowolny cel.
  • Doradztwo inwestycyjne - klienci zainteresowani ofertą funduszy inwestycyjnych, mogą skorzystać z usług doradcy, który pomoże w budowie portfela inwestycyjnego.
  • Szeroka oferta kart kredytowych
  • Osobisty opiekun - klientom utrzymującym saldo w wysokości 100 000 zł zostanie przypisany dedykowany doradca.

Citi Priority – zalety i wady

Zalety:

Wady:

  • wysoka opłata miesięczna za obsługę konta,
  • warunki zwalniające z opłaty za prowadzenie konta mogą być zbyt wygórowane dla części klientów,
  • brak możliwości wyboru karty debetowej,
  • wysoka opłata miesięczna za obsługę nośnika zbliżeniowego. 
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Bank nagradza osoby polecające rachunek bonusem w wysokości 100 zł, jeśli zaproszony do programu zrealizuje dodatkowe warunki. Będzie to utrzymanie średniomiesięcznego salda na ustalonym poziomie (30 000 zł) lub przelewanie na konto wynagrodzenia (5 000 zł). Na tym nie kończą się obowiązki nowego klienta, który będzie musiał dodatkowo zrealizować co najmniej 2 płatności bezgotówkowe na kwotę wynoszącą łącznie minimum 300 zł. Bank stosuje także limit w przypadku liczby możliwych poleceń. Przewidziano maksymalnie 1000 nagród, a jeden klient może ubiegać się o 10 bonusów.