Pytania:
Zwracam się z prośbą o komentarz Zarządu Spółki w zakresie osiągniętego wyniku z podstawowej działalności operacyjnej. Przy wzroście przychodów ze sprzedaży o ok. 16% w stosunku do IQ2011, Spółka odnotowała spadek zysku z działalności operacyjnej o ok. 43%. Jakie czynniki wpłynęły na obniżenie ww. wartości i jakie działania "naprawcze" Zarząd zamierza podjąć w kolejnych okresach? Czy Zarząd Spółki rozważa wzmocnienie wysiłków marketingowych na oferowane przez Spółkę produkty? Uważam, że produkty Spółki nie są wystarczająco reklamowane m.in. w mediach (prasa,tv itp.).
Odpowiedź Spółki:
Spółka po 1 kwartale 2012 r. prezentuje wzrost skonsolidowanych przychodów o 15,9% (do 28,9 mln zł)oraz zmniejszyła zadłużenie o 3,8%. Wyniki wskazują stabilną kondycję Spółki. Głównym powodem stosunkowo słabszych niż przed rokiem wyników Grupy Kapitałowej TelForceOne na poziomie zysków,jest spadek średniej ceny myPhona - głównego produktu jednej z naszych spółek zależnych. Mimoutrzymania wolumenu sprzedaży na dotychczasowym poziomie, spadek jednostkowej marży wpłynął na wyniki finansoweGrupy – na zysk brutto ze sprzedaży, a co za tym idzie także na pozostałe kategorie zysku. Jednocześnie cieszy nas fakt, że spółka dominująca TelForceOne S.A. odnotowuje dobre wyniki finansowe. Jest to efekt m.in. realizacji strategii spółki w zakresie współpracy z wielkopowierzchniowymi sieciami sprzedaży. Ustanowione relacje z sieciami wielkopowierzchniowymi pozwolą w przyszłości na wprowadzanie do tego kanału sprzedaży także innych produktów z asortymentu spółki.
Dobra kondycja finansowa spółek grupy pozwala na kontynuowanie działań marketingowych, natomiast strategia Spółki nie zakładaintensywnej reklamy w mediach o szerokim zasięgu (ATL). Spółka koncentruje się na komunikacji w gazetach i innych formach reklamowych sieci sprzedażowych, działaniach public relations, a także działaniach reklamowych winternecie i mediach branżowych. Nadal największą aktywność przejawia spółka myPhone prowadząca szereg działań mających na celu zwiększenie świadomości istnienia marki myPhone wśród potencjalnych użytkowników oraz wzmocnienie jej kojarzenia z serią urządzeń myPhone Simple Life.
Pozdrawiam serdecznie,
W imieniu TelForceOne
Joanna Siedlaczek
relations@telforceone.com