Edycja 2021

ROZPOCZĘLIŚMY PRZYGOTOWANIA DO EDYCJI 2021.

Motywem przewodnim tegorocznej XII edycji, podobnie jak poprzedniej, będą pokolenia.

W badaniach prowadzonych przez Kantar i Obserwatorium.biz wezięli udział respondenci  z trzech grup wiekowych – młodzi dorośli (do 26. roku życia), dorośli (po 26. roku życia) i seniorzy (po 60. roku życia). 

Także badania produktowe przygotowywane przez redakcję Bankier.pl będą uwzględniały oferty dla klientów w różnym wieku.

Ponownie sprawdzimy, czy banki prezentując oferty i obsługując klientów sugerują się tylko ich wiekiem, czy też dostosowują swoje działania do realnych potrzeb i stylu życia. Zobaczymy także, jak na ofertę i działania banków wobec klientów wpłynęła pandemia.

 

Nagroda główna

 

Złoty Bank 2021 - Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi

Kantar Polska i Obserwatorium.biz zweryfikowały wielokanałową jakość obsługi w 14 kluczowych bankach.

Grupa audytorów:
- odwiedzi ok. 900 placówek,
- otworzy 84 rachunki osobiste wraz z aktywacją bankowości elektronicznej (internet i mobile),
- wykona 1000 kontaktów zdalnych z bankami.

Ocenie podlegać będzie podejście do klienta, umiejętność rozpoznania jego potrzeb oraz szeroko pojęta jakość obsługi. Zbadane zostaną wszystkie kanały obsługi oferowane przez bank i ich użyteczność. W tym roku przywiążemy większą wagę do obsługi w kanałach mobilnych oraz dostępności cyfrowycg form kontaktu z bankiem, uwzględnimy także rosnącą popularność BLIK.

Badanie ma na celu podniesienie jakości obsługi w instytucjach finansowych i zwrócenie uwagi na te obszary, które są ważne z punktu widzenia klientów. Szczegółowe wyniki dostępne będą dla poszczególnych banków w dedykowanych raportach. 

Banki badane w tej kategorii:

      1. Alior Bank
      2. Bank Pocztowy
      3. Santander Bank Polska
      4. BNP Paribas Bank Polska
      5. BOŚ Bank
      6. Citi Handlowy
      7. Credit Agricole
      8. Getin Bank
      9. ING Bank Śląski
      10. mBank
      11. Bank Millennium
      12. Nest Bank
      13. Pekao SA
      14. PKO Bank Polski

Nagrody produktowe

      • Kredyt gotówkowy
      • Konto osobiste
      • Kredyt hipoteczny
      • Karta kredytowa

Powyższe kategorie oceniane były dwustopniowo: w pierwszej kolejności zostaną zbadane parametry cenowe oraz funkcjonalność produktów z uwzględnieniem różnych profili klientów. W oparciu o wyniki badania, zespół ekspertów Bankier.pl, Pulsu Biznesu i PRNews.pl wyłoni najlepsze banki w wyżej wymienionych kategoriach produktowych. Każdy bank może zgłosić dowolny produkt zgodny z parametrami podanymi w formularzach udostępnionych przez Organizatorów.

Nagrody internautów

      • Spot reklamowy 
      • Bank wrażliwy społecznie 
      • Social media

Internauci zagłosują na najciekawszy, ich zdaniem, spot reklamowy banku, najlepszą komunikację w social media oraz akcję, związaną ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Głosowanie internautów będzie trwało w dniach 1-21 marca 2021 r. i będzie stanowiło 60% wagi wyniku końcowego. Pozostałe 40% przyznaja komisje składające się z ekspertów z poszczególnych dziedzin.  

W tych kategoriach zgłoszenie możę wysłać każdy bank.

Nagrody specjalne

      • Innowacja Fin-Tech

Ponownie uhonorujemy najlepszą innowację technologiczną wdrożoną w szeroko pojętym sektorze finansowym (FinTech). W tegorocznej edycji zgłaszać można projekty wdrożone w okresie 02.2020 – 02.2021. Czekamy na zgłoszenia zarówno od banków, firm z sektora fintech, jak i np. z sektora ubezpieczeniowego.

Kapituła złożona z ekspertów Bankier.pl, PRNews.pl, Pulsu Biznesu, Obserwatorium.biz i autorytetów rynkowych oceni projekty pod kątem ich innowacyjności, impaktu rynkowego i potencjału rozwojowego. 

 

      • Bezpieczny bank - Najlepsze praktyki 

Laureaci wyłonieni zostaną na podstawie wyników 2-miesięcznego audytu bezpieczeństwa systemów bankowości internetowej i mobilnej z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa. W ramach audytu eksperci cyberbezpieczeństwa przeprowadzą testy zabezpieczeń i stabilności serwerów bankowych.

Celem badania jest weryfikacja systemów bankowości internetowej i mobilnej, która pozwoli na sprawdzenie zgodności funkcjonowania systemów banku z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa. 

 

Zgłoszenia

Zgłoszeń można dokonywać za pośrednictwem formularzy on-line odrębnych dla każdej kategorii.
Formularze produktowe będą udostępniane od 25 stycznia.
Nabór w kategoriach Najlepszy spot reklamowy, Social media, Bank wrażliwy społecznie i Innwoacja Fin-Tech będzie trwać od 25 stycznia do 17 lutego.  

 

Zakup raportu

Jeśli chcesz zapoznać się z ofertą na zakup raportu - skontaktuj się z nami: Joanna Czyczuk, j.czyczuk@pb.pl.

 

POZNAJ LAUREATÓW XI EDYCJI RANKINGU ZŁOTY BANKIER
CZYTAJ DODATEK SPECJALNY

 

Harmonogram