Edycja 2021
ROZPOCZĘLIŚMY PRZYGOTOWANIA DO EDYCJI 2021.
Motywem przewodnim tegorocznej XII edycji, podobnie jak poprzedniej, będą pokolenia.
W badaniach prowadzonych przez Kantar i Obserwatorium.biz wezięli udział respondenci z trzech grup wiekowych – młodzi dorośli (do 26. roku życia), dorośli (po 26. roku życia) i seniorzy (po 60. roku życia).
Także badania produktowe przygotowywane przez redakcję Bankier.pl będą uwzględniały oferty dla klientów w różnym wieku.
Ponownie sprawdzimy, czy banki prezentując oferty i obsługując klientów sugerują się tylko ich wiekiem, czy też dostosowują swoje działania do realnych potrzeb i stylu życia. Zobaczymy także, jak na ofertę i działania banków wobec klientów wpłynęła pandemia.
Nagroda główna
Złoty Bank 2021 - Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi
Kantar Polska i Obserwatorium.biz zweryfikowały wielokanałową jakość obsługi w 14 kluczowych bankach.
Grupa audytorów:
- odwiedzi ok. 900 placówek,
- otworzy 84 rachunki osobiste wraz z aktywacją bankowości elektronicznej (internet i mobile),
- wykona 1000 kontaktów zdalnych z bankami.
Ocenie podlegać będzie podejście do klienta, umiejętność rozpoznania jego potrzeb oraz szeroko pojęta jakość obsługi. Zbadane zostaną wszystkie kanały obsługi oferowane przez bank i ich użyteczność. W tym roku przywiążemy większą wagę do obsługi w kanałach mobilnych oraz dostępności cyfrowycg form kontaktu z bankiem, uwzględnimy także rosnącą popularność BLIK.
Badanie ma na celu podniesienie jakości obsługi w instytucjach finansowych i zwrócenie uwagi na te obszary, które są ważne z punktu widzenia klientów. Szczegółowe wyniki dostępne będą dla poszczególnych banków w dedykowanych raportach.
Banki badane w tej kategorii:
- Alior Bank
- Bank Pocztowy
- Santander Bank Polska
- BNP Paribas Bank Polska
- BOŚ Bank
- Citi Handlowy
- Credit Agricole
- Getin Bank
- ING Bank Śląski
- mBank
- Bank Millennium
- Nest Bank
- Pekao SA
- PKO Bank Polski
Nagrody produktowe
- Kredyt gotówkowy
- Konto osobiste
- Kredyt hipoteczny
- Karta kredytowa
Powyższe kategorie oceniane były dwustopniowo: w pierwszej kolejności zostaną zbadane parametry cenowe oraz funkcjonalność produktów z uwzględnieniem różnych profili klientów. W oparciu o wyniki badania, zespół ekspertów Bankier.pl, Pulsu Biznesu i PRNews.pl wyłoni najlepsze banki w wyżej wymienionych kategoriach produktowych. Każdy bank może zgłosić dowolny produkt zgodny z parametrami podanymi w formularzach udostępnionych przez Organizatorów.
Nagrody internautów
- Spot reklamowy
- Bank wrażliwy społecznie
- Social media
Internauci zagłosują na najciekawszy, ich zdaniem, spot reklamowy banku, najlepszą komunikację w social media oraz akcję, związaną ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Głosowanie internautów będzie trwało w dniach 1-21 marca 2021 r. i będzie stanowiło 60% wagi wyniku końcowego. Pozostałe 40% przyznaja komisje składające się z ekspertów z poszczególnych dziedzin.
W tych kategoriach zgłoszenie możę wysłać każdy bank.
Nagrody specjalne
- Innowacja Fin-Tech
Ponownie uhonorujemy najlepszą innowację technologiczną wdrożoną w szeroko pojętym sektorze finansowym (FinTech). W tegorocznej edycji zgłaszać można projekty wdrożone w okresie 02.2020 – 02.2021. Czekamy na zgłoszenia zarówno od banków, firm z sektora fintech, jak i np. z sektora ubezpieczeniowego.
Kapituła złożona z ekspertów Bankier.pl, PRNews.pl, Pulsu Biznesu, Obserwatorium.biz i autorytetów rynkowych oceni projekty pod kątem ich innowacyjności, impaktu rynkowego i potencjału rozwojowego.
- Bezpieczny bank - Najlepsze praktyki
Laureaci wyłonieni zostaną na podstawie wyników 2-miesięcznego audytu bezpieczeństwa systemów bankowości internetowej i mobilnej z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa. W ramach audytu eksperci cyberbezpieczeństwa przeprowadzą testy zabezpieczeń i stabilności serwerów bankowych.
Celem badania jest weryfikacja systemów bankowości internetowej i mobilnej, która pozwoli na sprawdzenie zgodności funkcjonowania systemów banku z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa.
Zgłoszenia
Zgłoszeń można dokonywać za pośrednictwem formularzy on-line odrębnych dla każdej kategorii.
Formularze produktowe będą udostępniane od 25 stycznia.
Nabór w kategoriach Najlepszy spot reklamowy, Social media, Bank wrażliwy społecznie i Innwoacja Fin-Tech będzie trwać od 25 stycznia do 17 lutego.
Zakup raportu
Jeśli chcesz zapoznać się z ofertą na zakup raportu - skontaktuj się z nami: Joanna Czyczuk, j.czyczuk@pb.pl.
POZNAJ LAUREATÓW XI EDYCJI RANKINGU ZŁOTY BANKIER
CZYTAJ DODATEK SPECJALNY
Harmonogram