Edycja 2020

POZNAJ LAUREATÓW XI EDYCJI RANKINGU ZŁOTY BANKIER
CZYTAJ DODATEK SPECJALNY


 

Motywem przewodnim tegorocznej XI edycji były pokolenia.

W badaniach prowadzonych przez Kantar i Obserwatorium.biz wezięli udział respondenci  z trzech grup wiekowych – młodzi dorośli (do 26 roku życia), dorośli (po 26. roku życia) i seniorzy (po 55. roku życia). 

Także badania produktowe przygotowywane przez redakcję Bankier.pl uwzględniały oferty dla klientów w różnym wieku. 

Sprawdziliśmy, czy banki prezentując oferty i obsługując klientów sugerują się tylko ich wiekiem, czy też dostosowują swoje działania do realnych potrzeb i stylu życia. 



Nagroda główna

 

Złoty Bank 2020 - Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi

Kantar Polska i Obserwatorium.biz zweryfikowały wielokanałową jakość obsługi w 14 kluczowych bankach.

Grupa audytorów:
- odwiedziła 950 placówek,
- otworzyła 84 rachunki osobiste wraz z aktywacją bankowości elektronicznej (Internet i Mobile),
- wykonała 840 kontaktów zdalnych z bankami.

Ocenie podlegało podejście do klienta, umiejętność rozpoznania jego potrzeb oraz szeroko pojęta jakość obsługi. Zbadane zostały wszystkie kanały obsługi oferowane przez bank i ich użyteczność. Badanie ma na celu podniesienie jakości obsługi w instytucjach finansowych i zwrócenie uwagi na te obszary, które są ważne z punktu widzenia klientów. Szczegółowe wyniki dostępne będą dla poszczególnych banków w dedykowanych raportach. 

 

Banki badane w tej kategorii:

      1. Alior Bank
      2. Bank Pocztowy
      3. Santander Bank Polska
      4. BNP Paribas Bank Polska
      5. BOŚ Bank
      6. Citi Handlowy
      7. Credit Agricole
      8. Getin Bank
      9. ING Bank Śląski
      10. mBank
      11. Bank Millennium
      12. Nest Bank
      13. Pekao SA
      14. PKO Bank Polski

Nagrody produktowe

      • Kredyt gotówkowy
      • Konto osobiste
      • Kredyt hipoteczny
      • Karta kredytowa

Powyższe kategorie oceniane były dwustopniowo: w pierwszej kolejności zostały zbadane parametry cenowe oraz funkcjonalność produktów z uwzględnieniem różnych profili klientów. W oparciu o wyniki badania, zespół ekspertów Bankier.pl, Puls Biznesu i PRNews.pl wyłonił najlepsze banki w wyżej wymienionych kategoriach produktowych. Każdy Bank mógł zgłosić dowolny produkt w tych kategoriach zgodny z parametrami w formularzach udostępnionych przez Organizatorów.

Nagrody internautów

      • Spot reklamowy 
      • Bank wrażliwy społecznie 
      • Social media

Internauci zagłosowali na najciekawszy ich zdaniem spot reklamowy banku oraz komunikację w social media. W kategorii bank wrażliwy społecznie wybramy instytucję, którą cechuje wyróżniająca odpowiedzialność społeczna. Głosowanie internautów trwało od 9 marca do 19 kwietnia 2020 r. i będzie stanowiło 60% wagi wyniku końcowego. Pozostałe 40% przyznały komisje składające się z ekspertów z poszczególnych dziedzin.  

W tych kategoriach zgłoszenie mógł wysłać każdy bank.

Nagrody specjalne

      • Innowacja Fin-Tech

W tegorocznej edycji po raz drugi przyznaliśmy nagrodę, którą honorujemy najlepszą innowację technologiczną wdrożoną w szeroko pojętym sektorze finansowym (FinTech) w okresie 02.2019 – 02.2020. Zgłoszenia  projektów mogły pochodzić zarówno od banków, firm z sektora fintech, jak i np. z sektora ubezpieczeniowego.

Kapituła złożona z ekspertów Bankier.pl, PRNews.pl, Pulsu Biznesu, Obserwatorium.biz i autorytetów rynkowych oceniła projekty pod kątem ich innowacyjności, impaktu rynkowego i potencjału rozwojowego. 

 

      • Bezpieczny bank - Najlepsze praktyki 

Laureaci wyłonieni zostali na podstawie wyników 2-miesięcznego audytu bezpieczeństwa systemów bankowości internetowej i mobilnej z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa. W ramach audytu eksperci cyberbezpieczeństwa prowadzili testy zabezpieczeń i stabilności serwerów bankowych.

Celem badania jest weryfikacja systemów bankowości internetowej i mobilnej, która pozwoli na sprawdzenie zgodności funkcjonowania systemów banku z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa. 

 

Zgłoszenia

Zgłoszeń można dokonywać za pośrednictwem formularzy on-line odrębnych dla każdej kategorii.

 

Zakup raportu

Uruchomiliśmy przedsprzedaż raportów podsumowujacych badanie "Złoty Bankier 2020". Zakupiony raport udostępnimy po oficjlanym ogłoszeniu wyników, tj. pod koniec czerwca.

Jeśli chcesz zapoznać się z ofertą na zakup raportu - skontaktuj się z nami: Joanna Czyczuk, j.czyczuk@pb.pl.

 

Harmonogram