REKLAMA

Zysk netto LPP w III kw. wzrósł o 7,6 proc. rdr do 91,6 mln zł; EBIT wyniósł 129,2 mln zł

2018-11-20 06:56
publikacja
2018-11-20 06:56

Grupa LPP miała w trzecim kwartale 2018 roku 91,6 mln zł zysku netto wobec 85,1 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Zysk operacyjny grupy wyniósł 129,2 mln zł wobec 103,1 mln zł przed rokiem. LPP szacowało wcześniej, że EBIT wyniósł w tym okresie 125 mln zł.

fot. / / materiały dla mediów

Marża brutto na sprzedaży grupy w trzecim kwartale wynosiła 51 proc. w porównaniu do 49 proc. w analogicznym okresie 2017 roku.

Koszty sprzedaży SG&A wzrosły w tym okresie o 16 proc. rdr, czyli więcej niż dynamika wzrostu przychodów (12,8 proc. rdr). Spółka tłumaczy to rozwojem struktur zagranicznych i logistyki.

Przychody LPP wyniosły 2,04 mld zł wobec 2,05 mld zł przychodów szacowanych na początku października. Rok wcześniej sprzedaż wynosiła 1,81 mld zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych grupy (LFL) w walutach lokalnych w trzecim kwartale 2018 roku wzrosły o 3,6 proc., tak jak szacowano w październiku. LFL były dodatnie w każdym miesiącu trzeciego kwartału. Dodatnie LFL odnotowały marki Reserved, House i Sinsay. Spółka poinformowała, że największe (dwucyfrowe) LFL osiągnięte zostały w Rumunii, na Litwie, Ukrainie i Rosji.

Narastająco, przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL wzrosły o 9,2 proc. Dodatnią dynamikę zanotowały wszystkie marki za wyjątkiem Mohito.

LPP podało w raporcie, że w III kwartale 2018 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 918 mln zł (wzrost o 11,2 proc. rdr), zaś w placówkach Cropp w wysokości 289 mln zł (spadek o 4,2 proc. rdr). Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 237 mln zł (wzrost o 15,8 proc. rdr), w sklepach Mohito 193 mln zł (spadek o 3,4 proc.), zaś w salonach Sinsay 209 mln zł (wzrost o 26,4 proc. rdr).

W III kwartale dzięki sprzedaży internetowej spółka uzyskała 150 mln zł przychodów (wzrost o 101,3 proc. rdr), co stanowiło 7,4 proc. sprzedaży grupy oraz 8,3 proc. sprzedaży w kraju. Około 58 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.

W trzecim kwartale 2018 roku średniomiesięczna sprzedaż detaliczna grupy na m kw. (w sklepach stacjonarnych) była niższa o około 3,1 proc. rdr i wyniosła 618 zł.

Po trzech kwartałach 2018 roku grupa LPP ma 5,674 mld zł przychodów (wzrost o 16,3 proc. rdr), 323,2 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 60,2 proc. rdr) oraz 192,9 mln zł zysku netto (wzrost o 36,5 proc. rdr).

Marża brutto na sprzedaży po trzech kwartałach wynosi 52,5 proc., czyli o 1,7 p.p. więcej rdr.

Spółka podtrzymała w prezentacji cele na 2018 rok, czyli kontynuację dwucyfrowych wzrostów sprzedaży, dzięki rozwojowi salonów oraz e-commerce, marżę grupy w przedziale 54-55 proc. oraz utrzymanie gotówki netto.

Na koniec trzeciego kwartału LPP posiadało 525 mln zł gotówki netto. Dodatkowo, posiadało 192 mln zł w funduszach pieniężnych.

Długoterminowy cel spółki to zrównanie zobowiązań handlowych z zapasami. Cel ten został osiągnięty w trzecim kwartale. Poziom zapasów spadł o 3 proc. rdr do prawie 1,59 mld zł. Zapasy na m kw. spadły o 12 proc. rdr do 1.552 zł. Spółka tłumaczy ten spadek dobrą sprzedażą kolekcji oraz efektywniejszym sposobem zarządzania zapasami. (PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (4)

dodaj komentarz
kawitt
Cieszą bardzo dobre wyniki naszego giganta odzieżowego, zwłaszcza że coraz większy zysk generować będzie sprzedaż na zagranicznych rynkach.
gzzima
Ładne cyferki ostatnio wykręca LPP, dobrze się rozwija.
jegosss112
Ogólnie to wydaje mi się że marki LPP w ostatnim czasie sporo zyskały na renomie również w Polsce.
obeserwator
No ładnie. Ekspansja na zagraniczne się opłaca.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki