Zwyczaje polskich użytkowników komórek

Zgodnie z zasadą słuchania klientów i odpowiadania na ich potrzeby, emporia przeprowadziła ogólnopolskie badanie telefoniczne, którego celem było sprawdzenie opinii na temat użyteczności telefonów komórkowych.


Każdy produkt marki emporia musi zapewniać wyjątkową wygodę użytkowania i być zgodny z naczelną zasadą firmy: prosta telefonia dla wszystkich. Jest to wymagające i trudne, a najlepiej cel ten osiągnąć, rozmawiając bezpośrednio z użytkownikami.

Badanie

Aby poznać ich oczekiwania oraz opinie na temat funkcjonalności telefonów komórkowych, zrealizowano badanie na reprezentatywnej próbie 1075 osób. Respondentami były osoby w wieku powyżej 30 lat.

Co robimy z komórki najczęściej

Jedno z zadawanych pytań dotyczyło najczęściej używanych funkcji telefonów komórkowych. Są to w dużej mierze te same funkcje, które zostały wskazywane jako najbardziej pożądane przez osoby, które w najbliższym czasie chcą kupić lub zmienić telefon komórkowy.

  • Najczęściej wykonywaną czynnością jest oczywiście nawiązywanie połączeń (89,1 proc.). 
  • Badani często korzystają również z zapisywania numerów w książce telefonicznej (76,5%) 
  • oraz wysyłają SMSy (64,6%.). 
  • Czwartą co do popularności funkcją telefonu jest budzik, z którego często korzysta 46,7% respondentów.

Prostota jest cechą pożądaną

  • Aż 41,9 % badanych w pełni przyznaje, że większość telefonów ma wiele niepotrzebnych funkcji.
  • Z tezą, że telefony zbyt trudne w obsłudze zgadza się 61,2 %.Wraz z wiekiem użytkownika maleje ilość wykorzystywanych funkcji telefonu komórkowego.
  • W przypadku osób w wieku 30-50 lat średnia ilość funkcji często używanych to 5,6.
  • W najstarszej grupie, czyli osób w wieku 65 lat i więcej, ten wskaźnik wynosi 3,2. Połowa badanych kobiet używa nie więcej niż czterech funkcji telefonu, zaś połowa mężczyzn maksymalnie trzy.
Zależność z wiekiem jest następująca:
  • połowa osób w wieku 30-49 lat używa 5 funkcji,
  • w wieku 50-65 lat – 4 funkcji;
  • powyżej 65 lat – 2 funkcje. Z
  • Z badania wynika, że konsumenci bardziej cenią sobie wygodę, prostotę działania i łatwość obsługi telefonu, niż natłok skomplikowanych funkcji multimedialnych czy skomplikowane, wielostopniowe menu.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, emporia projektuje telefony komórkowe tak, aby jak najlepiej spełniały te potrzeby i ułatwiały konsumentom kontakty z bliskimi.



Jan Petersen/emporia

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne