Zatory płatnicze powodują, że 63 proc. firm sięga po usługi wspierające płynność

Ponad 63 proc. przedsiębiorców byłoby skłonnych skorzystać z dodatkowych usług – obok faktoringu – wspierających płynność finansową - wynika z najnowszego badania "Percepcja faktoringu w MŚP". Dodano, że 88 proc. firm ma problemy z wyegzekwowaniem należności od kontrahentów.

(Pexels)

W najnowszym badaniu "Percepcja faktoringu w MŚP" Instytut Keralla Research, na zlecenie NFG, spytał polskich przedsiębiorców o to, z jakich usług wspierających płynność finansową, obok faktoringu, byliby skłonni skorzystać, by chronić i odzyskiwać swoje należności. Taką potrzebę korzystania z usług dodatkowych widzi większość respondentów.

"Ponad 63 proc. firm wybrałaby dodatkowe usługi w tym zakresie. Zdaniem przedsiębiorców najlepszą formą ochrony i odzyskania pieniędzy jest windykacja należności. Na tę usługę zdecydowałoby się 42,1 proc. badanych. Na drugim miejscu przedsiębiorcy wskazywali ubezpieczenie należności (39 proc.). Sprawdzanie i monitorowanie kontrahenta znalazło się na trzecim miejscu, a dopisywanie kontrahenta do rejestru dłużników to wybór co piątego przedsiębiorcy" – wyjaśnia, cytowany w komunikacie, prezes NFG Dariusz Szkaradek.

Jak przypomniano, problemy z wyegzekwowaniem pieniędzy od kontrahentów ma 88 proc. firm. Najbardziej narażone na ryzyko braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty ze strony kontrahentów są przedsiębiorstwa, które sprzedają towary i usługi z odroczonym terminem płatności. Dłużnicy, czyli odbiorcy tych usług, często odwlekają termin płatności, kredytując swoją działalność właśnie kosztem dostawców. W efekcie polskie firmy na pieniądze czekają średnio 3 miesiące i 24 dni. Analizując okres przeterminowania z perspektywy wielkości przedsiębiorstw, najdłużej na otrzymanie płatności czekają ?rmy małe: przeciętnie 4 miesiące i 15 dni - dodano powołując się na raport Krajowego Rejestru Długów BIG i Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych.

Badanie ogólnopolskie "Percepcja faktoringu w MŚP” przeprowadzone przez Instytut Keralla Research na zlecenie firmy faktoringowej NFG, w II kwartale 2019 r., wśród mikro, małych i średnich firm, na próbie N=500 techniką wywiadów telefonicznych. 

autor: Magdalena Jarco

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 zenonn

Jest banalne rozwiązanie.
Koniec z dostawami na odroczony termin.
Przelew, gotówka, potem towar

! Odpowiedz
0 1 karbinadel

Dokładnie: należy przywrócić prostą zasadę: nie ma kasy, nie ma towaru. Nie ma żadnego powodu, by coś "kupować" z odroczoną płatnością. Wtedy rynek szybko by zweryfikował setki "sprzedawców" wystawiających na sprzedaż wirtualny towar, szczególnie w necie.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIBOR 3M 0,0000 1,1700%
2020-03-27
LIBOR 3M CHF 0,0082 -0,6926%
2020-03-23
WIBID 3M 0,0000 0,9700%
2020-03-27
EURIBOR 3M -0,0040 -0,3530%
2020-03-27

Kursy NBP

2020-03-30 2020-03-30 2020-03-30
EUR 4,5395 0,0150 (0,33%)
USD 4,0933 -0,0192 (-0,47%)
CHF 4,2840 0,0167 (0,39%)
GBP 5,0698 0,0487 (0,96%)
JPY 3,8029 0,0262 (0,69%)
EUR 4,4778 -0,0160 (-0,36%)
USD 4,0679 -0,0203 (-0,50%)
CHF 4,2345 0,0088 (0,21%)
GBP 5,0003 0,0729 (1,48%)
JPY 3,7630 0,0411 (1,10%)
EUR 4,5682 -0,0164 (-0,36%)
USD 4,1501 -0,0207 (-0,50%)
CHF 4,3201 0,0090 (0,21%)
GBP 5,1013 0,0743 (1,48%)
JPY 3,8390 0,0419 (1,10%)