Zatory płatnicze powodują, że 63 proc. firm sięga po usługi wspierające płynność

Ponad 63 proc. przedsiębiorców byłoby skłonnych skorzystać z dodatkowych usług – obok faktoringu – wspierających płynność finansową - wynika z najnowszego badania "Percepcja faktoringu w MŚP". Dodano, że 88 proc. firm ma problemy z wyegzekwowaniem należności od kontrahentów.

(Pexels)

W najnowszym badaniu "Percepcja faktoringu w MŚP" Instytut Keralla Research, na zlecenie NFG, spytał polskich przedsiębiorców o to, z jakich usług wspierających płynność finansową, obok faktoringu, byliby skłonni skorzystać, by chronić i odzyskiwać swoje należności. Taką potrzebę korzystania z usług dodatkowych widzi większość respondentów.

"Ponad 63 proc. firm wybrałaby dodatkowe usługi w tym zakresie. Zdaniem przedsiębiorców najlepszą formą ochrony i odzyskania pieniędzy jest windykacja należności. Na tę usługę zdecydowałoby się 42,1 proc. badanych. Na drugim miejscu przedsiębiorcy wskazywali ubezpieczenie należności (39 proc.). Sprawdzanie i monitorowanie kontrahenta znalazło się na trzecim miejscu, a dopisywanie kontrahenta do rejestru dłużników to wybór co piątego przedsiębiorcy" – wyjaśnia, cytowany w komunikacie, prezes NFG Dariusz Szkaradek.

Jak przypomniano, problemy z wyegzekwowaniem pieniędzy od kontrahentów ma 88 proc. firm. Najbardziej narażone na ryzyko braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty ze strony kontrahentów są przedsiębiorstwa, które sprzedają towary i usługi z odroczonym terminem płatności. Dłużnicy, czyli odbiorcy tych usług, często odwlekają termin płatności, kredytując swoją działalność właśnie kosztem dostawców. W efekcie polskie firmy na pieniądze czekają średnio 3 miesiące i 24 dni. Analizując okres przeterminowania z perspektywy wielkości przedsiębiorstw, najdłużej na otrzymanie płatności czekają ?rmy małe: przeciętnie 4 miesiące i 15 dni - dodano powołując się na raport Krajowego Rejestru Długów BIG i Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych.

Badanie ogólnopolskie "Percepcja faktoringu w MŚP” przeprowadzone przez Instytut Keralla Research na zlecenie firmy faktoringowej NFG, w II kwartale 2019 r., wśród mikro, małych i średnich firm, na próbie N=500 techniką wywiadów telefonicznych. 

autor: Magdalena Jarco

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 zenonn

Jest banalne rozwiązanie.
Koniec z dostawami na odroczony termin.
Przelew, gotówka, potem towar

! Odpowiedz
0 1 karbinadel

Dokładnie: należy przywrócić prostą zasadę: nie ma kasy, nie ma towaru. Nie ma żadnego powodu, by coś "kupować" z odroczoną płatnością. Wtedy rynek szybko by zweryfikował setki "sprzedawców" wystawiających na sprzedaż wirtualny towar, szczególnie w necie.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIBOR 3M 0,0000 1,7100%
2020-02-20
LIBOR 3M CHF -0,0022 -0,7060%
2020-02-14
WIBID 3M 0,0000 1,5100%
2020-02-20
EURIBOR 3M -0,0080 -0,4100%
2020-02-20

Kursy NBP

2020-02-21 2020-02-21 2020-02-21
EUR 4,2831 0,0043 (0,10%)
USD 3,9623 0,0004 (0,01%)
CHF 4,0367 0,0061 (0,15%)
GBP 5,1178 0,0067 (0,13%)
JPY 3,5466 0,0085 (0,24%)
EUR 4,2342 0,0057 (0,13%)
USD 3,9145 -0,0055 (-0,14%)
CHF 3,9859 0,0025 (0,06%)
GBP 5,0374 -0,0425 (-0,84%)
JPY 3,4904 -0,0463 (-1,31%)
EUR 4,3198 0,0059 (0,14%)
USD 3,9935 -0,0057 (-0,14%)
CHF 4,0665 0,0027 (0,07%)
GBP 5,1392 -0,0433 (-0,84%)
JPY 3,5610 -0,0471 (-1,31%)