REKLAMA

Zatory płatnicze powodują, że 63 proc. firm sięga po usługi wspierające płynność

2019-08-07 12:24
publikacja
2019-08-07 12:24

Ponad 63 proc. przedsiębiorców byłoby skłonnych skorzystać z dodatkowych usług – obok faktoringu – wspierających płynność finansową - wynika z najnowszego badania "Percepcja faktoringu w MŚP". Dodano, że 88 proc. firm ma problemy z wyegzekwowaniem należności od kontrahentów.

/ Pexels

W najnowszym badaniu "Percepcja faktoringu w MŚP" Instytut Keralla Research, na zlecenie NFG, spytał polskich przedsiębiorców o to, z jakich usług wspierających płynność finansową, obok faktoringu, byliby skłonni skorzystać, by chronić i odzyskiwać swoje należności. Taką potrzebę korzystania z usług dodatkowych widzi większość respondentów.

"Ponad 63 proc. firm wybrałaby dodatkowe usługi w tym zakresie. Zdaniem przedsiębiorców najlepszą formą ochrony i odzyskania pieniędzy jest windykacja należności. Na tę usługę zdecydowałoby się 42,1 proc. badanych. Na drugim miejscu przedsiębiorcy wskazywali ubezpieczenie należności (39 proc.). Sprawdzanie i monitorowanie kontrahenta znalazło się na trzecim miejscu, a dopisywanie kontrahenta do rejestru dłużników to wybór co piątego przedsiębiorcy" – wyjaśnia, cytowany w komunikacie, prezes NFG Dariusz Szkaradek.

Jak przypomniano, problemy z wyegzekwowaniem pieniędzy od kontrahentów ma 88 proc. firm. Najbardziej narażone na ryzyko braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty ze strony kontrahentów są przedsiębiorstwa, które sprzedają towary i usługi z odroczonym terminem płatności. Dłużnicy, czyli odbiorcy tych usług, często odwlekają termin płatności, kredytując swoją działalność właśnie kosztem dostawców. W efekcie polskie firmy na pieniądze czekają średnio 3 miesiące i 24 dni. Analizując okres przeterminowania z perspektywy wielkości przedsiębiorstw, najdłużej na otrzymanie płatności czekają ?rmy małe: przeciętnie 4 miesiące i 15 dni - dodano powołując się na raport Krajowego Rejestru Długów BIG i Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych.

Badanie ogólnopolskie "Percepcja faktoringu w MŚP” przeprowadzone przez Instytut Keralla Research na zlecenie firmy faktoringowej NFG, w II kwartale 2019 r., wśród mikro, małych i średnich firm, na próbie N=500 techniką wywiadów telefonicznych. 

autor: Magdalena Jarco

Źródło:PAP
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (2)

dodaj komentarz
zenonn
Jest banalne rozwiązanie.
Koniec z dostawami na odroczony termin.
Przelew, gotówka, potem towar
karbinadel
Dokładnie: należy przywrócić prostą zasadę: nie ma kasy, nie ma towaru. Nie ma żadnego powodu, by coś "kupować" z odroczoną płatnością. Wtedy rynek szybko by zweryfikował setki "sprzedawców" wystawiających na sprzedaż wirtualny towar, szczególnie w necie.

Powiązane: Bankowość dla firm

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki