REKLAMA
WAŻNE

10 proc. graczy z USA, Wlk. Brytanii, Francji i Niemiec planuje kupić grę "Cyberpunk 2077"

2019-11-20 13:50
publikacja
2019-11-20 13:50

Zakup gry "Cyberpunk 2077" planuje 10 proc. graczy ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec - wynika z badania firmy Newzoo.

/ materiały dla mediów

Szacunki są częścią raportu "Game Brand Tracker" obejmującego analizę 80 największych serii gier komputerowych na świecie. Newzoo podaje w metodologii badań, że stosuje m.in. wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony internetowych (CAWI), a błąd pomiaru wynosi 2-3 proc.

Badanie Newzoo wskazuje, że 43 proc. graczy deklarujących chęć zakupu "Cyberpunk 2077" kupuje gry w ramach przedsprzedaży, a 50 proc. planuje zakup podczas premiery. 42 proc. osób chcących kupić grę stwierdziło, że cena nie ma wpływu na ich decyzję zakupową.

W raporcie podano, że gros osób planujących zakup nowej gry CD Projektu (72 proc.) to mężczyźni, w większości w wieku 21-35 lat.

Z ankiety wynika, że osoby zamierzające kupić "Cyberpunk 2077" w największym stopniu cenią w grach: eksplorację świata gry oraz linię fabularną (79 proc. odpowiedzi), rozwijanie swojej postaci (76 proc.), wypełnianie zadań w grze (72 proc.) oraz aspekt strategiczny (67 proc.).

Badanie wskazało, że 43 proc. potencjalnych nabywców "Cyberpunk 2077" uważa element społecznościowy (ang. socializing) za istotny w grach.

W czerwcu CD Projekt podał, że premiera nowej gry studia, "Cyberpunk 2077", jest planowana na 16 kwietnia 2020 roku. Po publikacji daty premiery ruszyła przedsprzedaż gry, w tym także edycji kolekcjonerskiej. Gra ukaże się równocześnie na komputerach PC oraz konsolach PlayStation i Xbox. (PAP Biznes)

kuc/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (4)

dodaj komentarz
pc1974
Zobaczymy. W ppk tez szacowali że zostanie 60% a tymczasem jedna porażka. Każdy ucieka z tego. Jak dojdą małe firmy to będzie jeszcze gorzej.
wolekk
I tak ma byc. Producent tworzacy produkty najwyzszej jakosci zasluguje na uznanie i solidny zysk. Szczególnie w czasach, gdy 99+% produktow to chlam lub totalne oszustwo.
ezpz
Według Nezoo w USA i Kanadzie jest 200 mln graczy, w Europie zachodniej (licząc od naszej zachodniej granicy) 215 mln graczy - oni płacą pełną cenę 60$. Dajmy nawet z błędem niech to będzie 8% graczy, którzy kupią Cyberpunka - wychodzi sprzedaż 33 mln sztuk po pełnej cenie, w pierwszym roku.
Możemy bardzo ostrożnie
Według Nezoo w USA i Kanadzie jest 200 mln graczy, w Europie zachodniej (licząc od naszej zachodniej granicy) 215 mln graczy - oni płacą pełną cenę 60$. Dajmy nawet z błędem niech to będzie 8% graczy, którzy kupią Cyberpunka - wychodzi sprzedaż 33 mln sztuk po pełnej cenie, w pierwszym roku.
Możemy bardzo ostrożnie założyć, że CDR ma na czystko od sztuki 50 PLN.
33 mln * 50 PLN = 1,65 mld zł.
razy bardzo ostrożne C/Z 30 = wycena ~50 mld zł
Przyjąłem ostrożne założenia i nie wliczyłem całej reszty świata.
Gra będzie sprzedawała się latami, dojdą niedługo nowe projekty.
Powiedzcie jeszcze raz, że ta spółka to balon.

Powiązane: Gry komputerowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki