Żabka chce być bardziej franczyzocentryczna

Aplikacja do zarządzania sklepem, sztuczna inteligencja do segmentacji asortymentu i cen – Żabka chce dopieścić franczyzobiorców, by zachować szybkie tempo ekspansji.

Sieć sklepów rośnie w tempie ok. 700 punktów rocznie i przewiduje, że utrzyma je w kolejnych latach. Jednym z kluczy do powodzenia tego planu jest większe wsparcie dla właścicieli sklepów pod zielonym szyldem.

- W ciągu ostatnich kilku latach podnieśliśmy wagę franczyzobiorcę, na równi z klientem. Przestaliśmy traktować ich na zasadach B2B. Klient spotyka się z naszą marką właśnie przez franczyzobiorcę, dlatego franczyzocentryczność jest tak ważna – mówi Adam Manikowski, członek zarządu ds. operacyjnych w Żabce w rozmowie z „Pulsem Biznesu” na Kongresie 590 w Rzeszowie.

Żabka wchodzi na sześciotysięcznik

Pod koniec listopada Żabka otworzy 6000. sklep. Sieć chce rosnąć w najbliższej dekadzie w tempie ok. 600-700 placówek rocznie.

- Na polskim rynku jest miejsce nawet na 10 tys. sklepów Żabki. Nasze analizy na to wskazują – mówi „Pulsowi Biznesu” Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.

Zdaniem Suchańskiego sklepy Żabki już teraz odbierane są coraz bardziej jako bar szybkiej obsługi, a nie jak sklep spożywczy. I nie jest to jego zdaniem żadna ujma.

- Polski rynek jest bardzo konkurencyjny jeśli chodzi o handel spożywczy. Naszym celem jest odróżnienie się od głównych graczy, bo dzięki temu możemy podążać własną drogą – mówi Tomasz Suchański.

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% IX 2019
PKB rdr 4,4% II kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% VIII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 125,26 zł VIII 2019
Produkcja przemysłowa rdr -1,3% VIII 2019

Znajdź profil