REKLAMA

YAHOO cieszy się z udanych świąt

2000-12-28 00:00
publikacja
2000-12-28 00:00


YAHOO cieszy się z udanych świąt

Tegoroczne świąteczne zakupy Amerykanie postanowili zrobić w Internecie. Do 17 grudnia wydali w ten sposób 8,7 mld dolarów. Yahoo! Inc. poinformował, że w okresie przedświątecznym sprzedał prawie dwa razy więcej, niż rok temu. Inne firmy wysyłkowe zbierające zamówienia w sieci, również miały udane święta. Wiadomości od Yahoo zaowocowały wzrostem wartości akcji Amazon.com Inc., Buy.com Inc. i innych.

Gorzej wypadli konwencjonalni handlowcy. Wielkie sieci supermarketów jak: Wal-Mart, Sears i Federated nie sprzedały tyle, ile planowały. Jedną z przyczyn takich wyników była zapewne zła pogoda - zakupy w sieci można zrobić nie wychodząc z domu. Koniec poprzedniego roku był dla wielkich sklepów bardzo udany. Amerykanie kupowali więcej - gospodarka rozpędzała się, a magia nadchodzącego roku 2000 otwierała wszystkie portfele. W dodatku internetowa konkurencja nie była tak silna jak teraz. To wszystko spowodowało, że grudzień 2000 r. okazał się dla supermarketów przykrą niespodzianką.

Największy rywal Yahoo i internetowy sprzedawca nr. 1 Amazon.com poinformował z kolei, że w okresie przedświątecznym zebrał zamówienia na ponad 31 mln różnych towarów. Nie wiadomo, na ile ta liczba przekształci się w dochód. Z części zamówień klienci mogli jeszcze zrezygnować, lub je zwrócić. Wiadomo natomiast, że to dobry wynik, podobnie jak podwojenie sprzedaży przez Yahoo.

Yahoo i Amazon sporo różni. Amazon to po prostu internetowy sklep, dla Yahoo to tylko część działalności. Najważniejszą częścią dochodów Yahoo stanowią reklamy - internetowy portal firmy to dla nich jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc w sieci.

MARCIN DROBA

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki