REKLAMA

Wyniki mBanku po II kwartale 2015

2015-07-30 03:08
publikacja
2015-07-30 03:08

Zapraszamy do oglądania retransmisji z konferencji dla analityków. Zysk netto grupy mBanku w drugim kwartale spadł do 221,3 mln zł z 325 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Zysk banku okazał się 4 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 230,4 mln zł.

Wyniki mBanku po II kwartale 2015
Wyniki mBanku po II kwartale 2015
fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / / Bankier.pl

Oczekiwania czternastu biur maklerskich co do zysku netto wahały się od 216 mln zł do 245 mln zł.

Wynik odsetkowy banku w drugim kwartale wyniósł 605,5 mln zł, tyle ile oczekiwali analitycy - konsensus PAP wynosił 605 mln zł (w przedziale oczekiwań 599-610 mln zł). Linia ta była niższa o 1,9 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2014.

Marża odsetkowa banku wyniosła 2,1 proc., rosnąc z 2,06 proc. które bank odnotował w pierwszym kwartale.

Wynik z prowizji wyniósł 230,3 mln zł i był o 7 proc. wyższy do oczekiwań rynku, który spodziewał się 215,3 mln zł (oczekiwania wahały się od 204 mln zł do 243 mln zł). Wynik był o 5,5 proc. niższy rok do roku. Prowizje za obsługę kart płatniczych spadły o 30 proc. rok do roku, do 160,1 mln zł. Wzrosły opłaty z działalności kredytowej (o 3,9 proc. do 131,7 mln zł), prowizje za pośrednictwo w produktach ubezpieczeniowych (o 10,1 proc. do 66,2 mln zł) oraz prowizje maklerskie (o 17,9 proc. do 63,8 mln zł).

Bank wypracował w drugim kwartale 35,2 mln zł wyniku na działalności handlowej, czyli o ponad 60 proc. mniej zarówno w ujęciu kwartalnym (102,6 mln zł) jak i rocznym (110,2 mln zł).

Łączne dochody banku wyniosły 884,9 mln zł i były o 13,6 proc. niższe rok do roku. Koszty wyniosły 485,3 mln zł, rosnąc o 6,6 proc. w ujęciu rocznym. Wskaźnik kosztów do dochodów w całym pierwszym półroczu wzrósł do 46,8 proc. z 44,7 proc.

Odpisy z tytułu utraty wartości kredytów wyniosły minus 107,7 mln zł. Rynek oczekiwał tymczasem odpisów na poziomie minus 107,1 mln zł.

Wartość portfela kredytowego netto banku na koniec czerwca wyniosła 77,24 mld zł, i była o 3,6 proc. wyższa niż na początku roku. Kredyty dla klientów indywidualnych wzrosły o 9,1 proc., a dla firm - spadły o 1,9 proc.

Zobowiązania wobec klientów na poziomie 73 058,3 mln zł, wzrosły o 0,9 proc. od początku 2015 roku.

W drugim kwartale mBank sprzedał 1,167 mld zł kredytów niehipotecznych. Sprzedaż w ujęciu kwartalnym wzrosła o 3,5 proc. Głównymi obszarami wzrostu były kredyty gotówkowe oraz karty kredytowe - czytamy w raporcie. Wartość sprzedaży kredytów hipotecznych wyniosła natomiast 786,9 mln zł, co oznacza wzrost o 31,1 proc. w porównaniu do I kwartału.

Poniżej porównanie wyników mBanku z konsensusem PAP i wynikami z poprzednich okresów.

w mln zł          II kw. 2015    konsensus   różnica
                                       PAP
Wynik odsetkowy         605,5        605,0      0,1%
Wynik z prowizji        230,3        215,3      7,0%
Koszty ogółem           485,3        480,8      0,9%
Saldo rezerw           -107,7       -107,1      0,6%
Zysk brutto             291,9        287,8      1,4%
Zysk netto              221,3        230,4     -4,0%
                    II kw. 2015  II kw. 2014  różnica   I kw. 2015  różnica
w mln zł                                         r/r                kw/kw
Wynik odsetkowy         605,5        617,2       -2%       587,0       3%
Wynik z prowizji        230,3        243,7       -5%       194,0      19%
Koszty ogółem           485,3        455,0        7%       453,0       7%
Saldo rezerw           -107,7       -155,9      -31%      -100,0       8%
Zysk brutto             291,9        413,0      -29%       565,0     -48%
Zysk netto              221,3        325,0      -32%       451,0     -51%

(PAP)

kuc/

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (7)

dodaj komentarz
~bolo
jeszcze im spadnie więcej jak przegrają z Nabitymi w Mbank
~gosc
tylko podnoszą koszta kart, ubezpieczenia i nowe opłaty
także tak se się robi
~labomba
Nowy interface mbanku jakieś matoły wymyśliły. Wygląda jak jakis fakbuk lub portal randkowy a nie bank
~MMXMM
Jak klientowi który ubiega się o kredyt spadnie rok do roku dochód to jest dla banku mało wiarygodny, nie dostanie kredytu - więc jaką notę trzeba wystawić mBankowi jak spadł mu dochód ......
~Inwestor
zróbcie coś z dźwiękiem, nie da sie tego słuchać! Plisss
~Redakcja
Niestety, chrobocze nie po naszym końcu, a na systemie nagłośnieniowym mBanku. Staramy się ratować, na ile się da.

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki