Wyniki grupy AXA Assistance / Inter Partner Assistance Polska

Grupa AXA Assistance / Inter Partner Assistance odnotowała kolejny udany rok. W roku 2006 wykazała obrót skonsolidowany w kwocie 701 mln euro, ze wzrostem 13%, w porównaniu do roku 2005, w którym wypracowała 621 mln euro przy wzroście 12,1% oraz do roku 2004 zakończonego obrotem 563,5 mln euro i wzrostem 5,2%.

Grupa działa na świecie pod dwoma równorzędnymi markami AXA Assistance i Inter Partner Assistance, stosując dla obu marek pierwszoplanową zasadę „think globally, act locally”. Taka strategia pozwala korporacji na centralizowanie doświadczeń całej sieci, jednocześnie pozostawiając spółkom krajowym możliwość prowadzenia działalności optymalnie dostosowanej do specyfiki lokalnej, często krańcowo różnej w różnych regionach świata.

Działalność assistance od lat wykazuje wzrost również w zakresie ilości obsługiwanych spraw. Przykładem są wyniki Grupy AXA / Inter Partner Assistance: systematyczny wzrost od 4 818 mln spraw w 2003, przez 5 704 w 2004 i 6 535 w 2005 po 6 905 spraw w roku 2006. Wzrost ilości spraw assistance powodowany jest z jednej strony zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi szeroko rozumianej pomocy i rozwojem świadomości assistance u beneficjentów, z drugiej zaś ewolucją produktową i dystrybucyjną.

Cytując słowa Yves Masson, Prezesa Grupy AXA Assistance „mimo stałego rozwoju assistance tradycyjnego, coraz częściej przechodzimy od ochrony zdarzeń losowych do zapewniania pomocy na co dzień”. Na niemal wszystkich rynkach europejskich obserwuje się wyraźną ewolucję assistance od postaci ubezpieczeniowej, w której świadczenia zapewniane są w postaci likwidacji szkody assistance i finansowane ze składki ubezpieczenia do postaci usługowej, zakładającej wykonanie świadczeń w ramach płatności bezpośrednio za usługę.

Tym niemniej, mimo oczywistego zwrotu branży assitance w kierunku pomocy na co dzień, równolegle zauważa się intensywny rozwój i awans pozycjonowania assistance jako specyficznego typu ubezpieczeń. Towarzystwa ubezpieczeniowe coraz częściej postrzegają assistance jako wyróżnik swojej oferty, sposób na zdystansowanie się od konkurencji. Assistance docenia również sama Grupa AXA na świecie, która deklaruje istotne rozszerzenie swojej oferty majątkowej i życiowej o tego rodzaju świadczenia w latach 2007-2008, w tym zwłaszcza w zakresie pomocy dla osób starszych i niepełnosprawnych.

Inter Partner Assistance / www.prnews.pl
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne