Wybrano konsorcjum, które rozbuduje drugą linię metra w Warszawie

Oferta konsorcjum w składzie Gülermak Air Sanayi nşaat ve Taahhüt, Astaldi i Gülermak sp. z o.o., warta 1 397,9 mln zł brutto, została wybrana przez Metro Warszawskie na budowę 3 końcowych stacji 4-kilometrowego odcinka II linii metra w kierunku północno-wschodnim, podało Metro.

(fot. Mateusz Szymański / Bankier.pl)

"Przetarg jest kontynuacją prac związanych z budową II linii warszawskiego metra. Rozbudowa o kolejne 3 stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 roku konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie. Główną nagrodę w konkursie dla tego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która zaprojektowała m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje" - czytamy w komunikacie.

Ten etap rozbudowy II linii metra obejmie budowę trzech stacji podziemnych: C19 Zacisze (ul. Figara/Rolanda), C20 Kondratowicza (ul. Kondratowicza - rejon Urzędu Dzielnicy Targówek ) i C21 Bródno (ul. Kondratowicza i Rembielińska) oraz torów odstawczych za stacją C21, trzech wentylatorni szlakowych V19, V20, V21, komory demontażowej przy stacji C18 oraz trzech odcinków szlakowych D19, D20, D21 wykonanych jako jednotorowe tunele, przypomniano.

Kryteriami oceny w przetargu były: skrócenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia - 8%, przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych - 32%, cena - 60%, podano także.

Wczoraj Metro ogłosiło przetarg na budowę dwóch stacji po zachodniej stronie II linii: Wola Park i Powstańców Śląskich.

Natomiast 22 czerwca wybrany został wykonawca w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie, od stacji Lazurowa do stacji Techniczno-Postojowej Mory. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Astaldi, Gülermak Air Sanayi nşaat ve Taahhüt i Gülermak Sp. z o.o. Konsorcjum zaoferowało wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę brutto: 1 622 951 790 zł.

Oznacza to, że już wszystkie odcinki rozbudowywanej M2 są obecnie w budowie, lub toczą się wobec nich postępowania przetargowe. Cała II linia ma być gotowa przed 2023 rokiem.

Źródło:
Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne