Wojna podjazdowa taksówkarzy

Taksówkarze z największych polskich miast od lat borykają się z nielegalnymi przewoźnikami. Teraz ich obawy wzrosły jeszcze bardziej. Wszystko przez wkroczenie na rynek mobilnej aplikacji Uber. Oferuje ona bardzo tanie i szybkie kursy. Pojazdy zrzeszone wokół niej nie spełniają jednak podstawowych wymogów.

Źródło: FORUMFirma Uber wzbudza kontrowersje

Uber, przy współpracy z różnymi firmami jedynie pośredniczy w przewozach. Kontrowersje budzi już sama organizacja personelu - zaznacza dziennikarz portalu natemat.pl, Michał Wąsowski. Uber wymaga co prawda od kierowców uprawnień, ale w razie problemów, oferuje im pomoc prawną. De facto pojazdy nie mają też niezbędnych do komercyjnych przejazdów kas fiskalnych.

Działalność bez odpowiednich zezwoleń to próba ominięcia prawa - alarmuje Jarosław Iglikowski ze Związku Zawodowego Taksówkarzy Warszawski Taksówkarz. Obawia się, że część jego kolegów może stracić pracę. Aplikacja wykorzystała bowiem lukę w prawie, która nie przewiduje określonych sankcji dla podmiotów pośredniczących w nielegalnych przewozach osób.

Kontrowersyjny produkt może rzucić złe światło na rynek mobilnych aplikacji współpracujących z taksówkami. Te starają się wspierać tylko licencjonowanych przewoźników - wyjaśnia reprezentujący iTaxi, Stefan Batory. Konkurencja powoduje zazwyczaj wzrost jakości usług, ale nie będzie przyzwolenia środowiska na działanie firmy nieodprowadzającej podatków ze swojej działalności - wyjaśnia.

Przedstawiciele Ubera nie chcą odnieść się do stawianych zarzutów.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR) / Michał Fedusio/sk


Źródło: IAR

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 0 ~widmo

popieram takie inicjatywy, zrywające z lobbybędę korzystał

! Odpowiedz
2 14 ~Dżejms

Jak dogadam się z sąsiadem na wspólne dojazdy do pracy to też będzie nielegalne? A pożyczyć pieniądze od matki mogę? A dać chleb głodnemu obcemu dziecku - toć to dochód nieopodatkowany dziecię będzie miało. Z resztą moje dziecko też będzie miało nieopodatkowany dochód jak mu chlebek dam - tu trzeba system podatkowy uszczelnić a nie tam jakieś narzekanie na zagraniczne koncerny że podatku nie płacą - toć nie płacą dla naszego dobra.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 14 ~rage

Mamy tutaj kierowcę i pasażera i aplikację pomiędzy nimi, pośrednictwo ograniczone do minimum. Jak ktoś chce być wożony przez związkowego Taksówkarza który ma wiele papierów z korporacji taksówkowej to niech jeździ i płaci za to więcej nawet dwa razy.Artykuł pokazuje jak jesteśmy zniewoleni. Pokazuje że wolności u nas tyle co kot napłakał ;-( Na koniec niech ktoś mi powie jaka jest różnica pomiędzy tym że jak wracając z pracy podwiozę kolegę, a pomiędzy tym że jako kierowca korzystający z aplikacji Uber podwiozę kogoś innego ? Ja nie widzę żadnej różnicy.Idąc dalej to okaże się że nawet żeby jechać z żoną i dziećmi do centrum handlowego na zakupy trzeba będzie mieć jakieś specjalne zezwolenia takie jakie mają Panowie Taksówkarze i ich korporacje.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 14 ~Nored

Say yes to Uber :) Say no to mafia taxi

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne