REKLAMA

Włochy: fala krytyki po kampanii firmy: kup torebkę i wygraj staż

2017-09-06 05:40
publikacja
2017-09-06 05:40

We Włoszech, gdzie wskaźnik bezrobocia wśród młodzieży wynosi 35 procent, protesty wywołała kampania znanej firmy galanteryjnej, której hasło brzmiało: "Kup torebkę i wygraj staż". W obliczu krytyki firma przeprosiła za ten pomysł.

fot. / / FORUM

To połączenie kampanii reklamowej z ofertą udziału w konkursie i wygrania stażu w dziale marketingu uznano za nie na miejscu. Media nagłośniły protesty, jakie wywołał włoski producent torebek, walizek i galanterii skórzanej.

Warunkiem udziału w konkursie był zakup torebki z najnowszej kolekcji jesień - zima 2017/2018.

"Kto mi kazał zapisać się na uniwersytet, skoro mogłam kupić torebkę?" - to jeden z komentarzy do kampanii przytoczony przez dziennik "La Repubblica".

Inicjatywa firmy wywołała lawinę podobnych negatywnych reakcji, wśród których dominowała opinia, że to próba marketingowego wykorzystania trudnej sytuacji na rynku pracy i kłopotów młodzieży ze znalezieniem zatrudnienia.

Związek zawodowy pracowników handlu, turystyki i usług Filcams Cgil w oświadczeniu uznał konkurs za "deprecjonujący i pogardliwy wobec wielu młodych ludzi, którzy studiują, starają się i szukają pracy w sektorze marketingu i komunikacji".

W odpowiedzi na falę krytyki firma w wydanym komunikacie przeprosiła za "powierzchowność", z jaką - jak przyznała - podeszła do "tak delikatnej kwestii zatrudnienia". Zapewniła zarazem o swym zaangażowaniu na rzecz tworzenia miejsc pracy dla młodzieży. Poinformowała też, że w ciągu ostatnich trzech lat przyjęła do pracy 50 osób po stażu.

Z Rzymu Sylwia Wysocka(PAP)

sw/

Źródło:PAP
Tematy
0 zł za prowadzenie konta! Otwórz PKO Konto za Zero >>

0 zł za prowadzenie konta! Otwórz PKO Konto za Zero >>

Komentarze (2)

dodaj komentarz
karbinadel
Szczęśliwy to kraj, który nie ma (?) innych problemów
pytek21
No i co w tym złego?
Ozatym nikt im nie "kazał" iść na studia

Powiązane: Praca

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki