Wizz Air dostał prawie 1 mln euro kary

Władze węgierskie wymierzyły w środę tanim liniom lotniczym Wizz Air karę w wysokości 300 mln ft (920 tys. euro) za łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów – poinformował wiceminister w kancelarii premiera Bence Tuzson.

(Wizzair.com)

Według Tuzsona w ciągu ostatnich dwóch miesięcy przeprowadzono siedem inspekcji w Wizz Air i w pięciu przypadkach – m.in. lotów z Frankfurtu, Brukseli i Londynu - stwierdzono łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów.

Na przykład 25 czerwca samolot z lotniska London Gatwick do Budapesztu wystartował z 24-godzinnym opóźnieniem, a w przypadku lotu 30 czerwca z Targu Mures w Rumunii do Budapesztu podano podróżnym nieprawdziwą informację, wprowadzając ich w błąd.

Od decyzji dotyczącej grzywny można się odwoływać.

Wizz Air podkreślił w reakcji na grzywnę, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy linie wykonały z powodzeniem ponad 60 tys. lotów i tylko w przypadku niecałego procenta doszło do poważniejszych opóźnień albo trzeba było odwołać lot. Wizz Air przeprosił pasażerów w oświadczeniu i zapewnił, że uczyni wszystko, by ograniczyć zakłócenia w ruchu.

W marcu Wizz Air otrzymał grzywnę wysokości 15 mln ft (46 tys. euro) za to, że bagaże wielu pasażerów styczniowego lotu z Dubaju do Budapesztu poleciały późniejszym połączeniem, a klienci nie otrzymali na ten temat odpowiedniej informacji.

Z Budapesztu Małgorzata Wyrzykowska

Źródło: PAP
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne