REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Warta zmienia logo, chce mieć 15-17% udziałów w rynku

2012-10-09 18:44
publikacja
2012-10-09 18:44

TUiR Warta zamierza połączyć się ze spółką HDI Asekuracja na początku przyszłego roku, zaś w ciągu trzech lat chce zakończyć fuzję operacyjną. Grupa zmieniła logo, które nawiązuje obecnie do znaku nowego właściciela - niemieckiej grupy Talanx. W ciągu 3-4 lat Warta chce zwiększyć udział w rynku do 15-17% wobec ok. 12% obecnie, poinformował prezes Jarosław Parkot.
"Połączenie nastąpi w pierwszych dniach nowego roku. Budujemy nową organizację, która będzie liderem na rynku w Polsce w procesach jakości. To nas doprowadzi do wzrostu przypisu składki i wyników finansowych" - powiedział Parkot podczas konferencji prasowej.
Proces fuzji operacyjnej będzie trwał około trzech lat. Spółka nie przewiduje "drastycznych zwolnień w tym czasie".
"Będziemy starali się zwiększyć udział w rynku w ramach nowej organizacji. Planujemy, że w ciągu trzech-czterech lat zwiększymy ten udział do 15-17%" - zaznaczył Parkot.
Obecnie udział w rynku Warty, liczony wielkością składki przypisanej brutto, wynosi ok. 12%.
Strategia Talanx zakłada wykorzystanie wielu marek na różnych rynkach lub dla różnych profili działalności spółek. Po połączeniu prawnym i operacyjnym nadal będą funkcjonowały dwie marki ubezpieczeń - Warta w segmencie klientów korporacyjnych oraz Warta i HDI w segmencie detalicznym.
"Będziemy mieli jedno centrum obsługowe dla obu brandów, ale odrębne oferty i sieci sprzedaży. Utrzymywanie dwóch marek w segmencie detalicznym pozwoli nam dotrzeć do szerszej grupy klientów. Warta ma być ubezpieczycielem dla każdego Polaka" - powiedział prezes.
Warta rozpoczęła już proces zmiany logo, który ma potrwać kilkadziesiąt dni. Oznakowanie placówek markami Warty i HDI nie zmieni się.
Łącznie Warta będzie dysponowała siecią ponad 460 placówek własnych - 240 należy do Warty, zaś 222 do HDI. Jak zapewnili przedstawiciele spółki, w planach nie ma likwidacji placówek, ale wzrost ich liczby. Łącznie w grupie klientów będzie obsługiwać 3,5 tys. agencji własnych oraz 4,456 tys. multiagencji. Siła sprzedażowa Warty to ok. 20 tys. osób, pracujących w ramach 8 tys. umów agencyjnych. Ubezpieczenia Warty i HDI oferuje równocześnie ponad 1,2 tys. multiagencji.
Warta w lipcu tego roku stała się częścią niemieckiej grupy Talanx, która wraz z japońskim partnerem Meiji Yasuda objęła łącznie 100% akcji od belgijskiej grupy KBC (Talanx ma70% udziałów) za kwotę 770 mln euro. Talanx oprócz Warty przejął także udziały w TU Europa.
Prezes grupy Talanx Herbert Hass poinformował, że Talanx nie planuje zmiany marki TU Europa, ani połączenia z Wartą.
"Europa jest towarzystwem, które wpisuje się w strategię rozbudowy naszej wiedzy eksperckiej w ubezpieczeniach bankowych, więc Europa utrzyma swój brand w Polsce"- powiedział Hass.
Hass podtrzymał zamiar upublicznienia Talanksu, który nie jest notowany na żadnej giełdzie, na warszawskiej GPW w ciągu 1-2 lat.
 (ISBnews)
(agencja@isbnews.pl)
 
Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane:

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki